A kávé csökkenti a depresszió kockázatát

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Napi 2-3 csésze kávé fogyasztása mellett csökken a depresszió kialakulásának lehetősége – állapították meg az amerikai Harvard Egyetem kutatói.

Már csak ezért is igyál kávét

Egy másik új kutatás szerint a kávé egészséges is lehet: nemcsak feldob és elmulasztja a fejfájást, hanem csökkenti a kettes típusú diabétesz, a Parkinson-kór, a vastagbélrák és még a fogszuvasodás kialakulásának az esélyét is!

Érdekes, hogy a koffeinmentes kávé fogyasztása már nem járt ilyen előnnyel, ezért a kutatók azt gondolják, a hatás azon keresztül jön létre, hogy a koffein megváltoztatja az agy kémiáját.

Michael Lucas és kutatócsoportja az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban ismertette tanulmányát, amelyben 50.000 amerikai ápolónő egészségi adatait elemezték, akiknek az átlagos életkora 63 év volt. Tíz éven át követték nyomon a nők egészségét, akiket kávéfogyasztási szokásaikról is megkérdeztek. Ez alatt a 10 év alatt mintegy 2600 nőnél jelentkezett depresszió. Az adatok elemzéséből kiderült, hogy azoknak a nőknek, akik legfeljebb napi egy kávét ittak, 15 százalékkal nagyobb volt az esélye arra, hogy depresszió alakul ki náluk, mint azoknak, akik napi két-három koffeines kávét ittak. Húsz százalékkal csökkent a depresszió kockázata azoknál, akik napi négy kávét, 550 milligramm koffeint fogyasztottak.

dívány.hu ‎
dívány.hu ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Offline

Csak a tollát próbálgatta Rubens, mestermű született a firkából

Ritka lap került elő Rubens egyik jegyzetfüzetéből: az egyik oldalán a mester pár zseniális vonással három alakot vázolt föl, a másikon pedig levelet írt patrónusa nevében, hogy érdeklődjön: hogy áll egy festmény készítése. A lap jóval többet árul el a flamand művészről, mint elsőre gondolnánk.

Offline

Kifosztották a magyar vasutat, ez maradt belőle

A magyar vasúti közlekedésnek is megvolt a maga Trianonja, az országhatárok módosítását követően a vasútvonalak kétharmada, a szerelvények háromnegyede elveszett. Pedig a századfordulón még Európa élvonalába tartozott a közlekedés ezen formája.

Világom

Ekkora az ebolajárvány veszélye a foci vb-n: megszólalt a WHO

A labdarúgó-világbajnokság közeledtével sokakat foglalkoztat, hogy jelenthet-e veszélyt a Kongói Demokratikus Köztársaságban zajló ebolajárvány a tornára érkező szurkolók számára. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint azonban nincs ok a pánikra, hiszen sem a rendező országokban, vagyis az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban, sem Európában nem regisztráltak jelenleg ebolás megbetegedéseket.

Offline

Híres duók villámkvíze: tudod, hogy ki volt Sherlock bajtársa?

A filmtörténet legemlékezetesebb pillanatai mögött szinte mindig egy elválaszthatatlan páros áll. De vajon fejből tudod, hogy a legnagyobb hősöknek, detektíveknek és bajkeverőknek ki volt a hűséges fegyverhordozója, jobbkeze vagy éppen egyenrangú partnere a bajban?

Testem

Ez történik valójában a bélflóráddal, ha kefirt iszol

Az utóbbi években ismét az érdeklődés középpontjába került az ősi, kaukázusi fermentált ital, a kefir. Bár sokan csak egy egyszerű tejtermékként tekintenek rá, a benne zajló különleges, kettős erjedés miatt valójában a bélflóránk egyik legfőbb támogatója.

Testem

Daganatos betegséget is jelezhet a gyakori vizelési inger: ilyenkor kell orvoshoz fordulni

Gyakran jár ki a párod vagy férfi családtagod éjszaka? Akadozik, vagy nehezen indul a vizelete? A legtöbb férfi hajlamos az öregedés számlájára írni a kellemetlen vizelési panaszokat, pedig a háttérben egy sokkal sötétebb probléma, a prosztatarák is állhat. Mivel Magyarországon nincs a betegségre szervezett, automatikus szűrési program, a diagnózis szinte kizárólag az érintetteken múlik. Milyen apró jelekből ismerhető fel időben a baj, miért csalóka a vérvételes PSA-teszt, és miért kötelező 45 év felett évente egyszer rászánni azt a pár percet az urológiai vizsgálatra?