„Imádom ezt a fehérneműmet. Szerintem a vacsorához is ezt viselem majd egy csizmával és egy mosollyal – hiszen mindannyian szerencsések vagyunk, hogy szabadok lehetünk" – írta a már 90 ezer lájknál járó Instagram-fotójához a nemrég anti-önsegítő könyvvel előrukkoló Lena Dunham. Sokan nem tudták mire vélni a posztot (mi sem nagyon), azonban a Look.co.uk megadta a választ: egy világméretű kezdeményezés áll mögötte.
A projekt kitalálója a Lonely névre hallgató fehérneműmárka, a résztvevőket pedig – talán nem annyira sokkoló módon – Lonely girl jelzővel illetik. Bárki lehet a "csapat" tagja, mindössze egy fehérneműs képet kell feltöltenie. A cél pedig? Nem az, hogy a férfiak figyelmét felkeltsék, hanem – mint mostanában elég sokszor – az, hogy segítsenek a nőknek elfogadni a saját testüket. Dunhamet valószínűleg keresetlen szavakkal illetnék hazai Facebook-huszárok, az Instagramos képe alatt viszont többségben vannak azok, akik bátorítják, szépnek tartják és megköszönik, hogy erőt ad nekik.
A márkát egyébként 2009-ben alapították és egyszerű a mottójuk: "No padding, no push ups, no thongs", azaz "Semmi szivacs, semmi push up, semmi tanga". „Amikor belevágtunk, a fehérnemű cégek még nem csak kizárólag a fotókkal reklámozták a termékeiket, sokkal inkább azt sugallták, mit gondolnak majd a férfiak, ha azokat viselik a vásárlók. Nekünk ez nem egyezett az elképzeléseinkkel és úgy gondoltuk, a vevőink sem ezt keresik" – mondta Helene Morris alapító az i-D-nek. „Azt akarjuk, hogy azt érezzék, nem kell ilyennek és ilyennek lenniük ahhoz, hogy szépnek érezzék magukat. Mi csak felkínáltuk nekik az ötletét annak, hogy teljesen rendben van, ha saját maguk lesznek" – tette hozzá.
Az eddig feltöltött képeket itt tallózhatja, ha pedig blogformátumban szemlélné meg a fehérneműs nőket, ide kattintva teheti meg.