Magyar dolgozóra magyar designerruhát!

A Kepp Showroom ugyan minden szezonban jelentkezik saját kollekcióval is, de a formaruhák tervezésével is többször próbálkoztak már, így nem csoda, hogy ők nyerték a Vodafone munkaruha-pályázatát. Vagyis a mobilszolgáltató új üzletének dolgozói magyar designerek ruháiban segítenek a kedves ügyfeleknek. Hogy ez mennyire szolgálja majd a magyar divatszakma érdekeit, majd kiderül.

Hogy mennyire könnyű érvényesülni a fiatal magyar tervezőknek, arról megoszlanak a vélemények. Tény, hogy egyre több figyelmet, sőt, kisebb-nagyobb lehetőségeket kapnak a honi divatszakma képviselői, és úgy tűnik, hogy a Vodafone is beszállt a támogatók közé. A smART pályázatuk keretében fiatal designereknek adtak lehetőséget arra, hogy megtervezzék a formaruhákat a cég legújabb, a budapesti Fashion Streeten nyíló üzletének személyzete számára. Jó magyar szokás szerint egy táncos divatshow formájában mutatták be a díjazott pályaműveket a Smart Store megnyitóján. Jó, nem ez volt a legbizarrabb pontja az eseménynek, hanem az, amikor Rogán Antallal, az V. kerület polgármesterével lerajzoltatták egy tableten Krumpli kutyát, mert ugye a Mr és Mrs címűműsorban a feleségéről, Rogán Gaál Cecíliáról is készített egy portrét.

A megnyitó ünnepségen csak a három első helyezett kreációit tekinthettük meg, igaz, összesen 35 pályázat érkezett. A díjazottakat a cég képviselőin kívül Kiss Tibor, a Je Suis Belle tervezője, Zanin Éva szakíró és László Krisztina, a Marie Claire főszerkesztője választotta ki, a Printa pedig szakmai partnerként működött közre. A harmadik helyen Szakos Kriszta végzett Párizst idéző összeállításaival, a második pedig Huszár-Berényi Katalin lett, akinek szettjeit inkább egy nővérkén és egy ápolón tudnánk elképzelni, az akkor még  fekete egyenpólóban várakozó dolgozók tömegén is halk morajlás futott végig. A befutó végül a divatrajongók körében már ismert, négyfős Kepp Showroom lett.

Mint kiderült, a tervezők azonnal igent mondtak, amikor felkeresték őket a pályázat lehetőségével, hiszen a nyeremény is igen kecsegtető volt, másrészt presztízsnek tartják azt, hogy a bemutatótermük közelében lévő üzletben az ő ruháikat hordják a dolgozók. A tervek megalkotásánál csak másodlagos volt a pályázati kiírás azon kitétele, miszerint az utcai viseletet kell idézniük a szetteknek, az elsődleges szempont az volt, hogy a formaruhák kellően kényelmesek, hordhatóak legyenek, hiszen mégis csak ebben dolgozik majd a személyzet egész nap, fontos, hogy szeressék azt, amit viselniük kell. Hja, ki is akarna egy olyan fiaskót, mint amilyennek az új BKV-formaruhák debütálásánál voltunk tanúi két évvel ezelőtt.

Bár nem a Kepp Showroom tervezői koordinálták a legyártás folyamatát, ők is részt vettek benne, segítettek anyagokat, kelléket választani, volt. „Mivel egy hét alatt kellett előállítani 150 formaruhát, ezért fontos volt, hogy minden könnyen beszerezhető legyen” – nyilatkozta a Díványnak Kovács Adél, a Kepp Showroom tervezője. A négy tervező egyébként korábban is készített már munkaruhaterveket egy másik telefonszolgáltatónak, a Villa-Budapestnek, formaruhaötleteket a Burnnek, a Sprite-nak, figyelemfelkeltő hostessruhát, valamint kampánypólót az Egészség Hídja kezdeményezésnek. Ugyan egy ilyen feladatnál nyilván komoly megkötések vannak, állításuk szerint nem kellett teljesen feladniuk magukat, ha a fazonban nem is, de a ruhákon megjelenő mintákban azért megjelenik a fiatalos, játékos vonal, amit ők képviselnek.

Ne legyünk álszentek, nincsen pályázat nyeremény nélkül. A pénzjutalom mellett a négy tervező 2012-ben kimehet a London Fashion Weekendre (nem, nem week, hanem weekend), amelyet természetesen ki más támogatna, ha nem a Vodafone. Kovács Adélék természetesen örülnek az útnak, hiszen az angol város a szakma egyik fontos központja. Arról egyébként nem nagyon tudtak információval szolgálni, hogy pontosan mennyire is ismertek a külföldiek körében, nemrég mindenesetre felkereste őket két hongkongi lány, akik állításuk szerint több cikket is olvastak róluk Kínában, és mindenképpen találkozni akartak velük. „Holnap hajnalban pedig indulunk Varsóba a Külügyminisztériumnak köszönhetően. Minden uniós országból egy tervező illetve tervezőcsoport mehet ki, és Magyarországot mi képviseljük majd” – tudtuk meg a győztesektől.

A smART pályázat keretében egyébként három kategóriában nevezhettek a fiatal tehetségek, a formaruhák mellett mobiltelefon-kiegészítőkkel és saját művészeti alkotásokkal is versenybe szállhattak. Az előbbi csoportban Lendvai Ádám nyert kesztyűszettjével, az utóbbiban pedig Kovács Lehel. Nem ez az első eset, hogy magyar designereket kérnek fel ilyen feladatra, korábban például Nanushka tervezett iPhone- és iPad-tokot az iStyle számára.

Blogmustra