Edzeni kezdtél, hogy lefogyj, mégis hízol? Itt a megoldás

Eleged van abból, hogy ahányszor csak fogyókúrára adod a fejed, elkezdesz sportolni, pár hét múlva többet mutat a mérleg nyelve, mint amennyi a kiindulósúlyod volt?

A legtöbben ekkor megkönnyebbülten beletörődnek, hogy oké, ennyi volt, minek sanyargassák magukat. De mielőtt a tévé előtt ülve boldogan egy vödör fagyiba fojtanád a bánatod, olvass tovább, hiszen lehet, egészen egyszerű a titok nyitja.

Julia Buckley fitneszőrült blogger elárulta, hogy a legtöbben ott rontják el az egészet, hogy rossz edzést választanak a fogyáshoz, és inkább a mozgás időtartamára, mintsem annak intenzitására mennek rá. Mert meglehet, hogy lelkesen lefutsz egy maratoni távot, ám ha azt könnyed tempóban, különösebb megerőltetés nélkül képes vagy megtenni, akkor egy dekát nem fogysz. Ennek oka, hogy a szervezet nem fogja annyira égetni a zsírt, sőt még vissza is vesz némileg, csak hogy hozzásegítsen a táv lefutásához.

„Lehet bármilyen hosszú is az edzés, ha azt általában lassan, könnyedén végzed, akkor a szervezeted inkább kitartásközpontúvá válik, az ehhez szükséges energiát pedig zsírként fogja elraktározni” – magyarázza Buckley, aki persze hozzátette, nem akar senkit sem lebeszélni a hosszútávfutásról, hiszen megannyi pozitív hatása van, csak ne fogyni akarjon vele. Már csak azért sem, mert sokan követik el azt a hibát is, hogy egy-egy edzés után kiadós zabálással jutalmazzák magukat, mondván, most lehet, hisz egy rakás kalóriát égettek el. Nos, az lehet, de nem biztos, hogy ennyit (főleg, ha aztán még több kalóriát is visznek be, mint amennyit az edzéshez felhasználtak), és különben is, a fogyáshoz mínuszba kellene menni a kalóriákkal, nem azonnal visszapótolni, amit nagy nehezen ledolgoztál.

Persze, ha mégis a futás mellett döntenél, rajta, viszont ebben az esetben ügyelj arra, hogy inkább intenzíven, gyorsan fuss rövidebb távon, mert ha másként teszed, akkor kezdetben lehet, hogy fogyni fogsz, de a szervezeted egy idő után hozzászokik a terheléshez, így stagnálás áll be, ami jócskán visszavehet a lelkesedésedből.

Mindezt Buckley a saját bőrén is megtapasztalta, hiszen súlyfeleslegétől csakis azután tudott megszabadulni, hogy a hosszabb, lazább mozgásformákat leváltotta. Véleménye szerint elég csupán 20-40 perces, pulzusszámot emelő, kemény edzés (sőt, futás esetében lehetőleg ne haladja meg a 30 percet sem!), mivel ilyen terhelés után a zsírégetés még annak végeztével (24-48 órával utána) is jelentős mértékben folytatódik.

Íme egy kis ízelítő, milyen gyakorlatokat javasol Buckley!

 

Hozzászólnál? Facebook-oldalunkon megteheted!

Kövess minket a Facebookon is!

 
Mustra