Úgy tudja, nem illik este hat után barna cipőt felvenni férfiként? Vagy hogy a kalapot le kell venni, ha zárt térben tartózkodik? Hogy negyven éves kor felett nem ajánlatos miniszoknyát húzni? Akkor ezeket gyorsan el is felejtheti! Legalábbis a H&M szerint: a svéd cég ugyanis egy olyan videót készített, ahol az írott és íratlan divatszabályokat sorra felrúgják: így lehet az, hogy arra buzdítják a nőket, hogy nyugodtan üssön át a bugyivonaluk a nadrágon vagy hordjanak sárga felsőt, ha szőkék és pirosat, ha vörösek. Utóbbi színt egyébként nyugodtan keverhetik pinkkel is.
A másfél perces videó narrátora Iggy Pop lett, a készítő pedig a Forsman & Bodenfors ügynökség volt. És hogy mi a célja? Hogy az emberek ne dőljenek be a trendeknek és ne szabaduljanak meg minden szezon végén a ruháiktól, hanem hasznosítsák újra azokat – így a divat kisebb nyomot hagy majd a bolygón (ökológiai szempontból).
A kisfilmben hazánkban talán kevésbé ismert emberek szerepelnek, például Singh Bahra blogger, Loza Maleombho feltörekvő tervező, Daniel Lismore művész vagy Tess Holliday modell. A H&M egyébként nem a levegőbe beszél: bő két és fél éve már, hogy elindította ruhavisszavételi akcióját.