A világ egyik legjobban kereső modelljét, Kate Moss-t, a tavaly 45 millió dollárt (10,4 milliárd forintot) bezsebelő Gisele Bündchenre cserélte le a neves New York-i ékszerkészítő, David Yurman. Bár nem szokatlan a divatházaknál, hogy szezonról-szezonra modellt váltanak, de az általában ugyanolyan kampányfotókkal nyomuló ékszercég már nyolc éve Kate Moss-szal adta el termékeit.
A luxusmárka és Kate Moss kapcsolata decemberben romlott meg, amikor a szintén ékszerekkel kereskedő Fred is a szupermodellt kérte fel reklámarcának. Ráadásul Moss még vendégtervezőként is együttműködött a konkurens márkával. Akkor a párizsi székhelyű Fred hirdetése és a Yurman kampány között szemmel látható volt a hasonlóság, annyi apró különbség volt mindössze a két reklám között, hogy az egyiket színesben, a másikat fekete-fehér verzióban készítették el.
„Kínosan hasonló a két kampány. David úgy döntött, hogy miután Kate hibát követett el, egyszerűen már nem ő a megfelelő választás a márkának” – mondta egy ékszerházhoz közeli forrás a dailymail.co.uk-nak.
A tengerparton lőtt, lovakkal kiegészített őszi-téli kampányukat még a lapos hassal, smink nélkül pózoló Bündchennel vette fel a sértődékeny ékszerészbirodalom, de kíváncsiak vagyunk, hogy vajon a második gyermekét váró 32 éves brazil szupermodellel mennyire tervezhet hosszú távra a márka, hiszen kisebb-nagyobb sikerrel próbálta már a cég arcává tenni Arizona Muse-t, Joan Smallst vagy a férfi vonalat népszerűsítő Jon Kortajarena-t is.