A Reebok beszállt pár éve a seggfeszesítő cipők piacára, de mostanra kiderült, hogy olyat ígért, amit nem teljesített: ezért most fizethet 25 millió dollárt (5,5 milliárd forint). A Federal Trade Commission (FTC, magyarul Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) hétfő reggel bejelentette, hogy a cég az Easytone és a RunTone termékekkel félrevezette fogyasztóit, egyik cipő sem formálta senki fenekét (szakszóval gluteus maximusát) 28%-kal eredményesebben, mint más cipők – pedig a reklám ezt ígérte.
„Az FTC meg akarja értetni a reklámcégekkel végre, hogy vállalniuk kell némi felelősséget és valós tudományos adatokkal kell alátámasztaniuk a fitness termékek hirdetéseit” – mondta a Huffington Postnak David Vladeck, az FTC fogyasztóvédelmi hivatalának vezetője. A Reebok EasyTone cipőit mindig nagyon izmos, vékony nőkkel hirdette, plusz elég kecsegtető volt a százalékos javulást ígérő szöveg is, így Amerikában 5 millió pár cipőt értékesítettek, Amerikán kívül további 10 milliót, darabját körülbelül 100 dolláros (22000 forint) áron. Ebből most mindössze 25 millió dollárt kell visszafizetniük büntetésként, de ha valaki bedőlt és vett Easytone cipőt, itt visszakérheti pénzét.
A dolog pikantériája, hogy az EasyTone és RunTone cipők árusítása nem állt le, Magyarországon például minden további nélkül vehetünk alakformálást ígérő cipőket. Ez talán nem nettó átverés, hanem csak bizonyítéka annak, hogy a Reebok kitart amellett, hogy cipőik igenis hatásosak. „Mi hiszünk az EasyTone technológiában – ez az első cipő az alakformáló cipők piacán, amit a Balance Ball edzés ihletett. Az, hogy elfogadjuk a bírságot, nem jelenti azt, hogy egyetértünk az FTC vádjaival: nem értünk egyet. Rengeteg lelkes köszönőlevelet kaptunk az EasyTone cipők tulajdonosaitól, és tovább fejlesztjük az EasyTone vonalat. Fogyasztóink számunkra a legfontosabbak, és továbbra is olyan termékeket nyújtunk majd nekik, melyekben megbízhatnak” – írta a lapnak a Reebok.
UPDATE: A Sketcherst is vizsgálja az FTC, ugyanaz a vád, mint a Reebok ellen, azaz valószínűleg az ő ShapeUp cipői sem fogyaszatanak senkit, még Kim Kardashiant se, aki a márka seggfeszesítő cipőinek arca. Bírságról egyelőre nincs szó a Bloomberg értesülései szerint.