Néhány nappal azután, hogy a Nivea bemutatta a szeptemberi Esquire-ben a Nivea for Men legújabb borotvahab-reklámját, vissza is hívta, mert az internetes közvélemény szerint a plakát rasszista volt - írja a Mashable.
A plakáton egy szépen borotvált fekete férfi látható, amint éppen készül elhajítani a saját bozontos, szakállas arcát (bár a Nivea szerint csak egy maszkot). A plakát viszont néhány nap alatt bejárta az internetet, mert a szlogen párosítása a főszereplő fekete férfival nem mondható éppen szerencsésnek. A platkátra azt írták: "Re-civilize Yourself, Look like you give a damn", vagyis "Legyél újra civilizált! Nézz úgy ki, mintha adnál magadra!". Figyelembe véve, hogy alig 50-60 éve a legtöbb feketét semmibe sem vették, a huszadik század elején pedig még kvázi vadembereknek tartották őket, valóban rosszul sikerült a szlogen-kép párosítás.
"Köszönjük, hogy foglalkoztok annyit a cégünkkel, hogy eljuttatjátok hozzánk a véleményeteket a legutóbbi "Re-civilized" Nivea for Men reklámról! Helytelen és sértő volt ez a reklámunk. Sosem akartunk vele megsérteni senkit, nagyon sajnáljuk, ha mégis így történt. Ezt a reklámot soha többé nem használjuk. A változatosság és az esélyegyenlőség cégünk számára a legfontosabb értékek" - írta a Nivea közleményében a Facebookon.
Hasonlóan kínos ügybe keveredett nemrég az olasz Vogue, ahol pedig eltávolítottak egy cikket, miután rasszistának ítélték meg. A cikk nagy kerek fülbevalókról szólt. A cikk címe eredetileg az volt, hogy Slave earrings, vagyis Rabszolga fülbevalók, amiről a Daily Mail még időben készített egy képernyőképet.
A cikk címét később megváltoztatták Ethnic earringsre, vagyis Etnikai fülbevalókra, majd nem sokkal később úgy döntöttek, hogy az egész cikket úgy, ahogy van, eltávolítják az oldalról. Ha most rákeresünk, akkor csak a cikk képeit találjuk meg, valamint egy szöveget, hogy azért szedték le a cikket, hogy bizonyítsák, nem akartak megbántani senkit sem.