Madonna a kamaszok divatdiktátora

„A gyerekdivat egyre inkább közelít a felnőtt divathoz. A popsztárok egyre fiatalabb rajongókhoz szólnak. Az ötvenéves Madonna megpróbál 16-nak kinézni, mert a lánya, Lourdes valószínűleg az ő célközönsége. Az összes poptrend gyorsan leszivárog a gyerekek közé. A kultúránknak az egyik legnagyobb értéke a fiatalság: mindent áthat a fiatalodás utáni vágy, a fiatalság éltetése. Egye inkább trend, hogy az ember minél fiatalabban kerüljön a közelébe egy csomó fogyasztási kategóriának, mint például a divatnak. Egyre újabb és frissebb generációkat igyekeznek bombázni a fogyasztással”- mondta Lakatos Márk stylist a az Arena Plaza első „Back to school” divatbemutatója után.

Mivel a pláza márkaüzleteinek kínálatából összeállított őszi/téli gyerekkollekciót délután mutatták be, a célközönség, a gyerekek is részt tudtak venni a show-n. Lukács Gabi koreográfus és Lakatos Márk stylist közös rendezésű divatbemutatóinak hangsúlyos eleme a tánc, ezért a gyerekmodelleknél is többet szerepelt a megszokott tánckar, amelynek a legismertebb tagjai Karsai Zita és Szabó Tamás. Amikor szörnymaszkban Michael Jackson Thriller című dalára táncoltak, egy kislány megijedt, és végig sem merte nézni a műsort. Ezt leszámítva semmiféle dráma nem volt a divatbemutatón, ahol még Zimány Linda is felléphetett Britney Spears egyik dalát eltátogva.

Aréna Show gyerekeknek

A gyerekeknek szánt kollekciók a stílusukban nem térnek el a felnőtteknek szánt ruháktól, legfeljebb színesebbek. A színes és mintás harisnyák, farmerminiszoknyák, élénk színű gumicsizmák a felnőtt utcai divat elemei is egyben. Lakatos Márk szerint ennek az oka, hogy a gyerekdivat terén itthon paradigmaváltás történt.

„A gyerekruházat egyre inkább bővülő piac, és a trendek naprakészen megjelennek ott is. Most már Magyarországon is kezdünk ehhez felnőni, már nem csak a kinőtt cuccokat öröklik egymástól a harmad unokatestvérek, hanem a szülők egy része fontosnak tarja, hogy a gyerekének a saját stílusának megfelelő ruhatára legyen”- mondta a stylist, aki eleinte tartott attól, hogy ezen a bemutatón 4-14 éves korú táncos képzettségű gyerekmodelleket kell instruálnia.

„A gyerekek végigkísérik a karrieremet, extrém példa, hogy egyszer csináltam Mallorcán pelenkareklámot 18 hónapos gyerekekkel. Ezen a bemutatón kiderült, a gyerekek sokkal fegyelmezhetőbbek, sokkal jobban viselkednek egy ruhapróbán, mint a felnőtt modellek, feleannyi idő alatt végeztünk.”

A gyerekkollekciókban nem fedeztük fel markánsan az idei ősz trendjét, ezért a beszélgetésünkben Lakatos Márkkal arra is kitértünk, melyek az ősz fazonjai, divatszínei. Erről már részben írtunk a Tejvajban - vagyis hogy visszatérnek a bársonyos, flitteres és rikító anyagok - részben újdonságokat is elmondott a stylist, aki ismét többször visszakanyarodott Madonnához.

Aréna Show gyerekeknek

„A nyolcvanas évek stílusa ősszel és télen hálás dolog, mert olyankor az ember hajlamos elkedvetlenedni, mert jönnek az egyre hosszabb éjszakák. Olyankor nagyon jó elővenni a korszak vidám, bolondos színeit. Ez volt az utolsó, agresszív divatkor. Ha Madonna koncertjét nézzük, ez egész disco-fever világ a Givenchy kosztümökkel, aszögecsekkel kirakott, puffozott vállú ruhákkal azt a korszakot hozzák vissza. Szintén nagy divat az ezüstben játszó electricblue leopárdminta, és neon színekben járni télen merészség. Ez a színválasztás a bundákra is jellemző lesz az idei szezonban. A szőrmekabátok sokszor citromsárgában és pinkben jelennek meg.

A Pop-art és a New York-i graffiti, az egész utcakultúra szintén olyan vonal, ami kötődik a nagy színbőséghez, és idén ősszel ismét divat. A Madonna-koncert egyik eleme szintén a New York-i metrós színvilág volt Keith Hering motívumaival. Kicsit Andy Warholos az egész divat”- mondta Lakatos Márk.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek