„A gyerekdivat egyre inkább közelít a felnőtt divathoz. A popsztárok egyre fiatalabb rajongókhoz szólnak. Az ötvenéves Madonna megpróbál 16-nak kinézni, mert a lánya, Lourdes valószínűleg az ő célközönsége. Az összes poptrend gyorsan leszivárog a gyerekek közé. A kultúránknak az egyik legnagyobb értéke a fiatalság: mindent áthat a fiatalodás utáni vágy, a fiatalság éltetése. Egye inkább trend, hogy az ember minél fiatalabban kerüljön a közelébe egy csomó fogyasztási kategóriának, mint például a divatnak. Egyre újabb és frissebb generációkat igyekeznek bombázni a fogyasztással”- mondta Lakatos Márk stylist a az Arena Plaza első „Back to school” divatbemutatója után.
Mivel a pláza márkaüzleteinek kínálatából összeállított őszi/téli gyerekkollekciót délután mutatták be, a célközönség, a gyerekek is részt tudtak venni a show-n. Lukács Gabi koreográfus és Lakatos Márk stylist közös rendezésű divatbemutatóinak hangsúlyos eleme a tánc, ezért a gyerekmodelleknél is többet szerepelt a megszokott tánckar, amelynek a legismertebb tagjai Karsai Zita és Szabó Tamás. Amikor szörnymaszkban Michael Jackson Thriller című dalára táncoltak, egy kislány megijedt, és végig sem merte nézni a műsort. Ezt leszámítva semmiféle dráma nem volt a divatbemutatón, ahol még Zimány Linda is felléphetett Britney Spears egyik dalát eltátogva.
A gyerekeknek szánt kollekciók a stílusukban nem térnek el a felnőtteknek szánt ruháktól, legfeljebb színesebbek. A színes és mintás harisnyák, farmerminiszoknyák, élénk színű gumicsizmák a felnőtt utcai divat elemei is egyben. Lakatos Márk szerint ennek az oka, hogy a gyerekdivat terén itthon paradigmaváltás történt.
„A gyerekruházat egyre inkább bővülő piac, és a trendek naprakészen megjelennek ott is. Most már Magyarországon is kezdünk ehhez felnőni, már nem csak a kinőtt cuccokat öröklik egymástól a harmad unokatestvérek, hanem a szülők egy része fontosnak tarja, hogy a gyerekének a saját stílusának megfelelő ruhatára legyen”- mondta a stylist, aki eleinte tartott attól, hogy ezen a bemutatón 4-14 éves korú táncos képzettségű gyerekmodelleket kell instruálnia.
„A gyerekek végigkísérik a karrieremet, extrém példa, hogy egyszer csináltam Mallorcán pelenkareklámot 18 hónapos gyerekekkel. Ezen a bemutatón kiderült, a gyerekek sokkal fegyelmezhetőbbek, sokkal jobban viselkednek egy ruhapróbán, mint a felnőtt modellek, feleannyi idő alatt végeztünk.”
A gyerekkollekciókban nem fedeztük fel markánsan az idei ősz trendjét, ezért a beszélgetésünkben Lakatos Márkkal arra is kitértünk, melyek az ősz fazonjai, divatszínei. Erről már részben írtunk a Tejvajban - vagyis hogy visszatérnek a bársonyos, flitteres és rikító anyagok - részben újdonságokat is elmondott a stylist, aki ismét többször visszakanyarodott Madonnához.
„A nyolcvanas évek stílusa ősszel és télen hálás dolog, mert olyankor az ember hajlamos elkedvetlenedni, mert jönnek az egyre hosszabb éjszakák. Olyankor nagyon jó elővenni a korszak vidám, bolondos színeit. Ez volt az utolsó, agresszív divatkor. Ha Madonna koncertjét nézzük, ez egész disco-fever világ a Givenchy kosztümökkel, aszögecsekkel kirakott, puffozott vállú ruhákkal azt a korszakot hozzák vissza. Szintén nagy divat az ezüstben játszó electricblue leopárdminta, és neon színekben járni télen merészség. Ez a színválasztás a bundákra is jellemző lesz az idei szezonban. A szőrmekabátok sokszor citromsárgában és pinkben jelennek meg.
A Pop-art és a New York-i graffiti, az egész utcakultúra szintén olyan vonal, ami kötődik a nagy színbőséghez, és idén ősszel ismét divat. A Madonna-koncert egyik eleme szintén a New York-i metrós színvilág volt Keith Hering motívumaival. Kicsit Andy Warholos az egész divat”- mondta Lakatos Márk.