5 tipp, hogy sikeres legyen a délelőttöd – és az egész napod

Érdemes jól és hasznosan eltölteni a reggeli és délelőtti órákat, hiszen az egész napodat meghatározzák. Ehhez nyújtunk néhány tanácsot.

Az egész napodat elronthatja, amikor bal lábbal kelsz fel, nem vagy eléggé kipihent, ha nem tudod magad feltölteni energiával reggel és délelőtt. Fontos olyan dolgokkal tölteni a nap első felét, amik segítenek, hogy a hátralévő időben is pozitív, tettre kész maradhass, ne csappanjanak meg a kreatív energiáid. Shaunta Grimes, a Medium szerzője ebben segít néhány jó tanáccsal.

1. Aludd ki magad

Nemcsak a reggelt és a délelőttöt, de az egész napot elronthatja, ha nem alszol eleget. Sokszor hangoztatott tény, hogy nyolc óra alvás szükséges ahhoz, hogy rendesen kipihend magad. Ha nem alszod ki magad éjszaka, másnap sokkal nehezebben fog az agyad, délután pedig könnyen elálmosodsz, így a munkakedvednek is lőttek.

2. Tervezd meg a napod

Sokkal könnyebben veszed rá magad, hogy hasznosan töltsd az időd, ha minden reggel készítesz egy listát azokról a dolgokról, amelyeket aznap szeretnél elvégezni. Nem muszáj, hogy a listán szereplő összes dolgot meg is csináld, a lényeg, hogy összeszedd a gondolataidat, és tudd, mire kell koncentrálnod az energiáidat. Attól függően persze, hogy mennyi és milyen horderejű tennivalót jelöltél meg magadnak, érdemes kiválasztani körülbelül ötöt, amiket még ebéd előtt megvalósítasz.

A sikeres reggel-délelőtt titka
A sikeres reggel-délelőtt titkaFotó: Luis Alvarez / Getty Images Hungary

3. Elégítsd ki a sztoriéhséged

Reggel munkába menet olvass könyvet vagy hallgass végig egy podcastot a metrón. Munkahelyi kávézás közben kérd meg egy kollégádat, mesélje el, mik történtek vele mostanában. A történetek segítenek beindítani a fantáziádat, és feltöltenek kreatív energiával a munkához.

4. Tervezd meg előre a vacsorát

Felesleges stressznek teszed ki magad, ha délután kezdesz el azon agyalni, hogy mit is fogsz vacsorázni, pláne ha hazaérkezve sincs még fogalmad róla, hogyan fogod csillapítani az éhségedet. Érdemes már délelőtt kitalálni, mi lesz vacsorára, és annak megfelelően bevásárolni a szabadidődben. De az se baj, ha nem jut időd boltba menni és kaját csinálni. A lényeg, hogy ha rendelsz valamit vacsorára, akkor is előre tudd, hogy ez az opció lesz a nyerő.

5. Csinálj valami bátor dolgot

Sokszor belefeledkezel a napi rutinba, és eszedbe sem jut, mik is a valódi, hosszú távú céljaid. Lépj ki a komfortzónádból, csinálj valami spontán, de annál bátrabb dolgot, amiről nem gondoltad volna, hogy megteszed. Lehet ez bármilyen apróság is, a lényeg, hogy felborítsa az unalmas, fásult megszokást. Ne hallgass azokra a hangokra, amik azt mondják, úgysem leszel rá képes, és ne halasztgasd másnapra a cselekvést.

Mustra