3 egyszerű dolog, amit bármikor megtehetsz, hogy jobban érezd magad

Eligazodni az érzelmeinken nem mindig könnyű meló, keretet szabni nekik meg aztán pláne nem. Van viszont egy jó hírünk!

Szakemberek számos olyan módszert dokumentáltak már, aminek segítségével rövid időn belül javíthatsz a hangulatodon. És bár ezek egyike sem nyújt hosszú távú megoldást, nem váltják ki a terápiát, segítségükkel megtanulhatjuk kezelni az érzéseinket – kezdi Renee Engeln, a Northwestern University pszichológusprofesszora.

#1 Lélegezz!

Természetes, hogy az érzelmi állapotunk kihat a légzésünkre. Ahogy a közösségi médiát vagy a napi híreket görgetve táplálod a szorongásodat, a szíved gyorsabban ver, a légzésed is szaporább lesz. De az érzelmeink és a légzésünk közötti kapcsolat szerencsére nem egyirányú. Ahogyan az érzelmi állapotunk hatással van a légzésünkre, épp úgy befolyásolhatjuk tudatos légzéssel az érzelmeinket.

A szakemberek szerint csupán néhány percnyi lassú, mély légzés jelentősen csökkentheti a düh, a szorongás, a feszültség és a fizikai fájdalom mértékét is. Nincs tuti recept: olyan tempót válassz, ami számodra a legkényelmesebb, és figyelj egy pár percig a légzésedre. A legjobb, hogy ezt bárhol bármikor kipróbálhatod, és minél többet gyakorlod, annál jobban fog menni.

Az is segít, ha van valaki, aki jókedvre derít
Az is segít, ha van valaki, aki jókedvre derítFotó: MoMo Productions / Getty Images Hungary

#2 Mozogj!

Ha a nyugodt és mély légzés kevésbé a te stílusod, mit szólnál egy tempós gyalogláshoz? Nagyjából 30 perc mérsékelt testmozgás javítja a hangulatot. És ami még ennél is jobb, a kutatók szerint a rendszeres testmozgás fokozza a pozitív érzelmeket.

A testmozgás pozitív érzelmekre gyakorolt hatása olyan erős, hogy még súlyos depresszió esetén is segít a hangulat javításában. Természetesen vannak, akiknek fizikai vagy időbeli korlátok miatt nincs lehetőségük rendszeresen mozogni, de szerencsére Engeln rájuk is gondolt.

A cikk az ajánló után folytatódik

A KEVESEBB TÖBB. A MENTES JOBB. – MEGJELENT MENTES ANYU SZAKÁCSKÖNYVE

 

„Mentesen táplálkozó családnak főzni nagy kihívás. Ezt a lányaim mellett megtanultam. Ebbe a kötetbe olyan recepteket válogattam, amelyekből akár többhetes menü is összeállítható, gyorsan elkészíthető, így bőven jut idő a családra is. A könyvvel elsősorban a sorstárs mentes anyukák életét szeretném megkönnyíteni, de mindenki sok hasznos ötletet meríthet belőle."

Nemes Dóra újságíró, a Dívány szerzője, a Mentes Anyu megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Mentes receptekkel először „csak” meggyőződésből kísérletezett, majd a családban felbukkanó inzulinrezisztencia és gluténérzékenység óta kötelezően és elszántan foglalkozik.

Mentes Anyu szakácskönyve ide kattintva már rendelhető!

Promóció

#3 Írj!

Amikor elhatalmasodnak rajtunk a negatív érzelmek, hajlamosabbak vagyunk minden mást is rosszabb színben látni. És minél sötétebben látjuk az életet, annál rosszabb lesz a hangulatunk is. Ahhoz, hogy kitörj ebből az ördögi körből, megint csak az érzelmeidre kell összpontosítani. Méghozzá a pozitívakra.

Egy nagyon egyszerű módja annak, hogy az élet szebbik oldalára tereld a figyelmed, ha olyankor, amikor nagyon rossz passzban vagy, írsz egy levelet valakinek, akiért hálás vagy. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni: csak vegyél egy papírt vagy ragadj billentyűzetet, és vedd sorba, hogy mi mindent szeretsz a másikban, mi az, amivel szebbé teszitek egymás napjait. A szakemberek szerint már néhány perccel a levél megírása után javul a hangulatunk, ha pedig el is küldöd, azzal mások napját is szebbé teszed.

Mustra

Kérjük, támogasd munkánkat te is azzal, hogy engedélyezed a hirdetések megjelenítését az oldalon. Lapunk bevételi forrását ezek a hirdetések jelentik, így elengedhetetlenek ahhoz, hogy cikkeinket ingyenesen olvashassátok.

A hirdetések megjelenését engedélyezheted külön a Dívány.hu oldalra is, vagy a kiegészítő program teljes kikapcsolásával az összes általad látogatott site-ra.