A párod boldogsága a te hosszú életed titka

Olvasási idő kb. 2 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy friss kutatás eredményei szerint azok, akik boldog házasságban élnek, tényleg tovább élnek.

Sőt, ha egészen pontosak szeretnénk lenni, többet nyom a latban házastársunk elégedettsége és boldogsága, mint a sajátunk. Az eredményekről a Study Finds számolt be.

Az ő rossz szokásai az én rossz szokásaim is

„Az eredmények szerint a házastársunk elégedettsége hozzájárul az élettartamunkhoz, függetlenül az egészségi állapotunktól és társadalmi, gazdasági, demográfiai jellemzőinktől” – jelentette ki Olga Stavrova, a holland Tilburg Egyetem kutatója.

Ennek az az oka, hogy a kevésbé boldog emberek általában kevésbé egészséges életmódot folytatnak. Házastársunk rossz szokásai pedig hatással vannak a mi mindennapjainkra is, éppen úgy, ahogy egy aktív, egészséges társ mellett valószínűleg mi is elkezdünk mozogni, és odafigyelünk magunkra.

„Ha a partnerünk depressziós, és legszívesebben a tévé előtt ülve, csipszet vacsorázva tölti az estéit, nagy eséllyel a mi esténk is így fog telni” – magyarázza Stavrova. A kutatásban 4400, 50 év feletti házaspár vagy élettárs adatait elemezték, akiknek a 99 százaléka volt heteroszexuális. A kutatás nyolc évig tartott, ez alatt a résztvevők beszámoltak az elégedettségük mértékéről, valamint olyan tényezőkről, mint például a partneri támogatás szintje vagy a fizikai aktivitás gyakorisága. Az évek során rendszeresen vizsgálták az egészségügyi állapotukat, és más demográfiai adatokat is figyeltek.

Érdemes a kapcsolatba energiát fektetni
Fotó: Jose Luis Pelaez Inc / Getty Images Hungary

A partneri támogatásnál is fontosabb

A kutatás időszakának végére a résztvevők 16 százaléka már nem élt, jellemzően alacsonyabb jövedelmű és iskolai végzettségű, idősebb férfiak, akik kevésbé voltak fizikailag aktívak. Az elhunytak az eredmények szerint kevésbé voltak elégedettek az életükkel és a párkapcsolatukkal. Az ő partnerük is nagyobb mértékben volt elégedetlen, sőt nagyobb valószínűséggel hunyt el a kísérlet nyolc éve alatt.

Az eredmények szerint az is növeli a halálozási kockázatot, ha valakinek a partnere a kutatás kezdetekor boldog volt, de idővel elégedetlenebbé vált. Ennél már csak abban az esetben nőtt jobban a halálozás esélye, ha a házastárs már a vizsgálat kezdetekor sem volt elégedett az életével.

Stavrova úgy véli, hogy a partneri támogatásnál nagyobb hatással van életünk minőségére és hosszára az, hogy a társunk mennyire elégedett. Ez a kutatás segíthet annak megítélésében, hogy mi alapján érdemes társat választanunk, és az eredmények szerint érdemes lenne az egészséges életmódra vonatkozó ajánlásokat inkább párokra vagy háztartásokra alakítani, mint egyénekre. A hosszú élet érdekében, boldogságra fel!

Mózes Zsófi
Mózes Zsófi
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Sejtszinten borítja fel agyad működését ez az állapot

Egy friss kutatás szerint a depresszió nemcsak a hangulatot és a gondolkodást érinti, hanem egészen a sejtek szintjéig hatással lehet az agy működésére. A tudósok olyan változásokat találtak az agy és a vérsejtek energiaellátásában, amelyek segíthetnek megérteni, miért jelentkezik a tartós fáradtság, a motivációhiány vagy a „lelassult” gondolkodás ennél az állapotnál.

Édes otthon

Ezeken a helyeken lehet azbeszt a te otthonodban is

Sokan úgy gondolják, hogy az azbeszt rég betiltott építőanyagként a lakásokban már sehol sem okozhat problémát. Azonban Magyarországon ma is rengeteg olyan épület, melléképület és udvari szerkezet áll, amely tartalmazhat azbesztet – gyakran úgy, hogy a tulajdonosok erről nem is tudnak.

Életem

Felújítják az egyik budapesti hidat: így hat a forgalomra

Felújítják a Hajógyári-sziget fő megközelítési útvonalát jelentő K-hidat. Az eredetileg ideiglenesnek szánt szerkezet teljes körű rekonstrukciójára a Budapest Közút Zrt. pályázatot írt ki, a kivitelezés pedig várhatóan 2026 őszén indulhat.

Testem

Ez történik a testeddel, ha minden nap zöld teát iszol

A zöld tea nemcsak a koffein miatt hasznos, hanem az antioxidánsai miatt is. A hatás maximalizálásához napi 3-4 csészényi tea kell, lehetőleg nem forrásban lévő vízzel leöntve, illetve számolni kell azzal is, hogy a zöld tea negatívan hat a vas hasznosulására.

Offline

Férfiruhában kémkedett a japánoknak a kínai hercegnő: hadsereget is vezetett hazája ellen a Kelet Gyémántja

Mandzsu hercegnőnek született, de a japán hadsereg legveszélyesebb titkos fegyvere lett belőle. Josiko Kavasima élete a huszadik századi történelem egyik legbizarrabb kémhistóriája: a hercegnő szakított a női szerepekkel, férfiruhát öltött, és saját hadsereget vezetve segítette Japánt Kína lerohanásában. A „Kelet Gyémántjaként” ünnepelt kémet a háború után a kínaiak nemzeti árulóként fogták perbe, és sorsa drámai véget ért. Utánajártunk a Távol-Kelet legrejtélyesebb, férfiruhás női kémének elképesztő és tragikus életének.