14 ezer forintért is felöltözhetsz edzéshez

Szigorúan anyagi szempontok alapján jártunk utána annak, mennyi pénzre van szükség, ha valaki fel akar ruházkodni a rendszeres testmozgáshoz.

Nemrég megnéztük, hogy mennyiből lehet "berendezni" az otthoni edzőtermet, az eszközök után pedig arra is kíváncsiak vagyunk, mennyibe fáj az alapruhatár annak, aki rendszeres testmozgásra adta a fejét. Galéria és táblázat tippekkel a hajtás után! 

Amire szükséged lehet

A témával foglalkozó cikkek egyik nagy igazsága, hogy alapvetően olyan cuccban érdemes tornázni, amiben jól érezzük magunkat, és nem szabad, hogy egy olyan dolog, mint az öltözködés, elvegye a kedvünket a mozgástól. Persze azért nem árt, ha picit tudatosabban választunk magunknak öltözéket, és ha tényleg komolyan gondoljuk a testmozgást, akkor sportág-specifikus holmikat venni. Íme pár általános tanács: 

  • Bár a pamut kézenfekvő megoldásnak tűnik, sokan úgy vélik, hogy mégsem annyira jó ötlet, mert nem vezeti el az izzadtságot, így irritációt okozhat, ezért érdemes technikai anyagból (DriFit, CoolMax és társai) készült ruhákat választani. Egy jó technikai felső amellett, hogy jól lélegzik, elvezeti az izzadtságot kellően rugalmas is, és lehetőleg varrásnélküli.
  • A ruházat minden darabjánál fontos egyébként, hogy ne akadályozzon semmiben, a felsőknél például a hónalj- és vállrésznél kell különösen ügyelni arra, hogy a karunk szabadon tudjon mozogni.
  • Van, aki szerint az atléta a legjobb dolog, mert kicsi a felülete, és nem tudunk annyira aláizzadni.
  • Ha nem érezzük magunkat olyan jól a testre feszülő felsőkben, akkor nyugodtan vehetünk az izzadtságelvezető, jól szellőző atlétánk fölé egy pamutfelsőt, a műszálat meg inkább felejtsük el
  • Ha még nem vagyunk elég magabiztosak, és szeretnénk eltakarni a problémás részeket, mondjuk a csípőnket és a fenekünket, akkor ahelyett, hogy egy pulóvert vagy kapucnis felsőt kötnénk a derekunkra, inkább vegyünk fel egy shortot vagy egy szoknyával kombinált nadrágot, az előbbi esetben ugyanis pont arra a területre hívjuk fel a többiek figyelmét, amit el akarunk rejteni.
  • A mackónadrág is jó megoldás lenne, de a legtöbb, gépeket igénylő edzéshez, pl. a spinninghez egyébként nem ajánlják a bő nadrágokat, hiszen beleakadhatnak a gépbe, és sokan a jógához is a feszesebb cuccokat javasolják, így az oktató jobban tudja követni, hogy helyesen végezzük-e a mozdulatainkat, David Kirsch személyi edző szerint pedig egyébként is jobban motivál, ha látjuk a hibáinkat.
  • Az üzletekben több nadrágfazon közül is lehet válogatni, és érdemes mindent felpróbálni, hogy kiderüljön, melyik felel meg leginkább a mi igényeinknek.
  • Arról már korábban is írtunk, hogyan kell sportmelltartót választani. A megfelelő darab kiválasztásakor többek között arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl mélyen dekoltált, ezért érdemes kipróbálni, hogy fekvőtámasz vagy hajolgatás közben kibuggyan-e belőle a mellünk vagy sem. (Itt további tippeket találhatsz arról, hogyan lehet elkerülni a villantást sportolás közben!) Béres Alexandra szerint ha valakinek nagyobb a melle és futni szeretne, minimum két réteget vegyen fel, vagyis a megfelelően kiválasztott (lehetőleg sport-) melltartó fölé kell egy jó top is, ami megakadályozza a rázkódást.
  • Sokan tangában tornáznak, mert ennek nem rajzolódik ki a körvonala, ha egy feszesebb nadrágot vesznek fel, higiéniai szempontból viszont nem a legjobb választás, ezért a szakemberek az egyszerű, varrásnélküli fehérneműket javasolják.
  • Nem árt, ha van néhány sportzoknink is, és a törülközőt sem felejtsük otthon. Az ékszereket viszont még az öltözőben vegyük le, mert beakadhatnak, elkallódhatnak.

A fentiek alapján összeállítottunk egy listát azoknak, akik nemcsak a négy fal között szeretnének sportolni. (Persze a téli futáshoz egyéb dolgokra is szükség lehet, pl. kesztyű vagy fülvédő, dzseki, de próbáltunk minél rövidebbre venni a felsorolást.)

  • sportmelltartó
  • ujjatlan felső/trikó
  • hosszú ujjú felső
  • short 
  • leggings/hosszú szárú nadrág
  • zokni
  • cipő

Ha szeretnéd, hogy edzőcuccaid minél tovább bírják, akkor olvasd el a tippeket, amik segítenek majd megnövelni az élettartamukat. 

A kínálat

A végeredmény nem meglepő. Ha egy forrásból szeretnéd beszerezni az eszközöket és a ruhatárad, akkor bizony az egyik sportáruházat érdemes felkeresned, itt biztosan mindent megtalálsz, és lesz is miből válogatni. Ahogy az előző körképnél, árak tekintetében mindenképpen a Decathlon a befutó, még a fast fashion márkák sem tudták felvenni vele a versenyt, talán a diszkontáruházak megszorongathatnák, de ott most éppen nincs edzőruhás ajánlat, pedig szoktak lenni jó és megfizethető cuccaik, és ha nem a legnagyobb sportmárkáknál akarsz vásárolni, akkor a drágább holmik nem feltétlenül jobbak.

   Decathlon SportsDirect Hervis H&M Bershka Oysho Tchibo
Sportmelltartó 1 490Ft 1 358Ft 1 400Ft 1 990Ft 5 995Ft 4 595Ft 2 995Ft
Trikó 1 490Ft 1 780Ft 3 299Ft 1 190Ft 2 995Ft 4 595Ft 2 595Ft
Hosszú ujjú felső 2 990Ft 1 970Ft 5 490Ft 3 490Ft 8 995Ft 8 995Ft 3 995Ft
Short 1 990Ft 1 298Ft 4 495Ft 2 090Ft - 6 995Ft 3 695Ft
Leggings 990Ft 2 390Ft 4 999Ft 4 190Ft 4 300Ft 3 595Ft 3 995Ft
Zokni 690Ft 1 580Ft 2 799Ft 1 190Ft 2 595Ft 2 495Ft 1 595Ft
Cipő 3 990Ft 3 160Ft 3 160Ft 10 000Ft 11 995Ft 9 995Ft 3 995Ft
Összesen 13 630Ft 13 536Ft 25 642Ft 24 140Ft 36 875Ft 41 265Ft 22 865Ft
Blogmustra