A légiutas-kísérőkkel szemben elvárás, hogy minden körülmények között nyugodtak maradjanak, így ha netán vészhelyzet adódna a levegőben, akkor sem feltétlenül látszik rajtuk semmi, mégis van egy szokásuk, amiből kiderülhet, hogy gond lehet a repülővel. A kevésbé ismert gyakorlatról Michael Gebicki utazási szakértő rántotta le a leplet.
Innen tudhatod, ha veszélyben van a repülő
A szakértő a Stuff NZ hasábjaiban számolt be arról, hogy milyen esetekben lehet okod valóban aggódni repülés közben. Az egyik legnyilvánvalóbb, ami a filmekből neked is ismerős lehet, hogy kioldódnak az ülések feletti oxigénmaszkok. Ez arra utalhat, hogy csökken a nyomás az utastérben és/vagy szivárog valahol a levegő. A pilóta ilyenkor alacsonyabb magasságba ereszkedhet a géppel, ahol több oxigén áll rendelkezésére.
De mit csinálnak a légiutas-kísérők, amiből levonható a következtetés, hogy baj van, amikor nem mondanak semmit? „Ha a vezető légiutas-kísérő megjelenik a folyosón, és aggodalmasan kipillant az ablakon,
a pilóta kérését teljesítheti, hogy ellenőrizze a motort.
Nagyobb a füstje, mint a lángja
Persze, ha nem rejtett meghibásodásról van szó, hanem kigyullad a motor, az elég látványos tud lenni – főleg éjszaka –, így te is észre fogod venni, de mindaddig, amíg a repülőnek több működőképes motorja van, a pilóta általában biztonsággal le tudja tenni a gépet. Sőt, még akkor sincs vége a világnak, ha valamilyen okból az összes hajtómű leáll.
Kis mázlival a repülőgép siklórepülésben elérhet egy közeli repülőteret.
A repülés biztonságosabb, mint gondolnád
Ha félsz a repüléstől, akkor vigasztaljon a tudat, hogy ez az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód. A repülés valójában soha nem volt annyira biztonságos, mint manapság. Még ha komoly gond is adódna a járatoddal, akkor is 95 százalékos az esélye, hogy túléled.
A kereskedelmi repülés nagyjából akkora kockázattal jár, mintha beszállnál egy liftbe.
Számít, hogy hol ülsz
Amennyiben a fenti tények sem nyugtatnak meg, a megfelelő ülés lefoglalásával is javíthatsz életkilátásaidon. Statisztikák szerint a legnagyobb biztonságban a gép hátsó harmadában vagy, azon belül is a középső üléseken. Itt a legalacsonyabb (28 százalékos) a halálozási arány, szemben a gép középső harmadának folyosó melletti üléseivel (ahol 44 százalék).
Ha érdekel a téma, alábbi cikkünkből további részleteket is megtudhatsz arról, hogyan lehet túlélni egy légi katasztrófát.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés