A légiutas-kísérőkkel szemben elvárás, hogy minden körülmények között nyugodtak maradjanak, így ha netán vészhelyzet adódna a levegőben, akkor sem feltétlenül látszik rajtuk semmi, mégis van egy szokásuk, amiből kiderülhet, hogy gond lehet a repülővel. A kevésbé ismert gyakorlatról Michael Gebicki utazási szakértő rántotta le a leplet.
Innen tudhatod, ha veszélyben van a repülő
A szakértő a Stuff NZ hasábjaiban számolt be arról, hogy milyen esetekben lehet okod valóban aggódni repülés közben. Az egyik legnyilvánvalóbb, ami a filmekből neked is ismerős lehet, hogy kioldódnak az ülések feletti oxigénmaszkok. Ez arra utalhat, hogy csökken a nyomás az utastérben és/vagy szivárog valahol a levegő. A pilóta ilyenkor alacsonyabb magasságba ereszkedhet a géppel, ahol több oxigén áll rendelkezésére.

De mit csinálnak a légiutas-kísérők, amiből levonható a következtetés, hogy baj van, amikor nem mondanak semmit? „Ha a vezető légiutas-kísérő megjelenik a folyosón, és aggodalmasan kipillant az ablakon,
a pilóta kérését teljesítheti, hogy ellenőrizze a motort.
Nagyobb a füstje, mint a lángja
Persze, ha nem rejtett meghibásodásról van szó, hanem kigyullad a motor, az elég látványos tud lenni – főleg éjszaka –, így te is észre fogod venni, de mindaddig, amíg a repülőnek több működőképes motorja van, a pilóta általában biztonsággal le tudja tenni a gépet. Sőt, még akkor sincs vége a világnak, ha valamilyen okból az összes hajtómű leáll.
Kis mázlival a repülőgép siklórepülésben elérhet egy közeli repülőteret.

A repülés biztonságosabb, mint gondolnád
Ha félsz a repüléstől, akkor vigasztaljon a tudat, hogy ez az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód. A repülés valójában soha nem volt annyira biztonságos, mint manapság. Még ha komoly gond is adódna a járatoddal, akkor is 95 százalékos az esélye, hogy túléled.
A kereskedelmi repülés nagyjából akkora kockázattal jár, mintha beszállnál egy liftbe.
Számít, hogy hol ülsz
Amennyiben a fenti tények sem nyugtatnak meg, a megfelelő ülés lefoglalásával is javíthatsz életkilátásaidon. Statisztikák szerint a legnagyobb biztonságban a gép hátsó harmadában vagy, azon belül is a középső üléseken. Itt a legalacsonyabb (28 százalékos) a halálozási arány, szemben a gép középső harmadának folyosó melletti üléseivel (ahol 44 százalék).
Ha érdekel a téma, alábbi cikkünkből további részleteket is megtudhatsz arról, hogyan lehet túlélni egy légi katasztrófát.

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!
Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.
MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!
Tekintsd meg ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés