Egy új Gallup-jelentés a munkavállalók elkötelezettségét vizsgálta. A felmérés meglepő eredményt hozott: globálisan mindössze a dolgozók 23 százaléka elkötelezett a munkája iránt. Az alkalmazottak több mint fele aktívan figyeli a lehetőségeket vagy állást keres, tehát készül a felmondásra a munkahelyén. Mindez pedig direkt hatással van a vállalatok hatékonyságára. Bár egyre több munkáltató hangsúlyozza a fókuszt a munkatársak jóllétén, ez összességében inkább romlik, mint javul - összegzi a HR Portál .
Az egyik legnagyobb probléma a munkahelyi stressz, ami a felmérés eredményei szerint az évek során folyamatos növekedést mutat. A jelentésből kiderül, hogy
a munkavállalók 41 százaléka számol be jelentős mértékű munkahelyi stresszről.
A Gallup vezérigazgatója, Jon Clifton hangsúlyozza, hogy mindez még inkább igaz azokra a munkahelyekre, ahol rossz vezetési gyakorlatok uralkodnak. Ezeknél a cégeknél 60 százalékkal magasabb a munkavállalói stressz esélye, mint ott, ahol a menedzsment jól működik.
A munkahelyi élménynek fontos szerepe van abban is, hogy általánosan hogyan érzik magukat az emberek. A munkavállalói jóllét világszerte csökkent, ennek egyik faktora a stressz, a rossz mentális egészségi állapot. A munkahelyi felmondások egyik legfőbb indikátora tehát a megnövekedett stressz.
A vezetőkön is múlik, milyen sok a felmondás egy-egy munkahelyen
Az elkötelezett vezetőknek elkötelezettebbek a kollégái is. A rossz vezetői gyakorlat megemelheti a munkahelyi felmondások számát. A Gallup felmérése szerint
a munkahelyi elkötelezettség állapotáért 70 százalékában a menedzsment felelős.
A munkavállalók a következőket vallották érzéseikről a felmérés készítőinek: „Ha egész nap kiabálnak veled és így mész haza, akkor nehezebb megbirkózni olyan dolgokkal is, amelyek általában nem jelentenek otthon nagy gondot."
„Összezavarodom, mert a felettem lévők más és más utasítást adnak. Így időnként nem tudom, mit tegyek, elveszítem a motivációm.”
A nem megfelelő vezetési stílus egyik oka lehet, hogy sok esetben a vezetők maguk is kiégtek.
A vezetők negyede gyakran vagy szinte mindig kiégettnek érzi magát, míg kétharmaduk legalább időnként szembesül a tünetekkel.
A jó vezetők célok kitűzésével ösztönzik az elkötelezettséget, rendszeresen adnak valóban tartalmas visszajelzést és elszámoltathatók. A kollégákkal való kapcsolatuk pedig a tiszteletre, a munkatárs egyéni adottságainak megbecsülésére és pozitivitásra épül. Ezek a vezetők segítenek az alkalmazottaknak abban, hogy értelmet találjanak a munkájukban. Ez azért is fontos, mert akik pozitív élményként élik meg, és ki tudnak teljesedni a munkájukban, azok kevesebbet stresszelnek, 88 százalékuk pedig élvezi is a munkáját, ami növeli a hatékonyságot.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés