Tényleg halálos bűn lefekvés előtt enni?

Egy szakértő szerint többet ártunk magunknak azzal, ha ignoráljuk az éhséget és korgó gyomorral bújunk ágyba.

Gyakran elhangzik a lefekvés előtti, valamiért mindig extra élvezetes étkezések kapcsán, hogy az éjszaka lelassuló anyagcsere miatt finoman szólva rizikós húzás a későesti habzsi-dőzsi. Egy táplálkozási szakértő szerint ugyanakkor sok esetben többet ártunk magunknak azzal, ha figyelmen kívül hagyjuk a szervezet jelzéseit és kihagyunk egy étkezést – írja a Food & Wine.

Ne hagyd figyelmen kívül!

A dietetikus Dr. Erin Jennings szerint a szervezet a késői étkezésekkel is simán képes megbirkózni, összességében tehát fölöslegesen mondunk ilyenkor nemet a testünk jelzéseire. A kihagyott vacsikkal az a baj a táplálkozási szakértő szerint, hogy még problémásabb szokásokhoz, például fékevesztett napközbeni zabálásokhoz vagy az ételhez való viszonyunk felborulásához vezethetnek.

shutterstock 488618167

Az azért nem mindegy, hogy mit eszel

Egy kutatás szerint amúgy is inkább az ételek tápanyagtartalma, nem pedig az étkezések időpontja számít ilyenkor. A túlságosan zsíros és fűszeres ételek például kerülendők, mert megterhelik a gyomrot és emésztési zavarokhoz vezethetnek, de az anyagcserét lassító cukrok fogyasztásáról is érdemes lemondani, egy lencseleves vagy egy fehérjék dominálta kisebb étkezés viszont nem árthat a szekértő szerint.

A cukorbetegeknek sem ajánlott

A cukorbetegek esetében különösen veszélyes a vacsora kihagyása, veszélyesen alacsony éjszakai vércukorszinthez vezethet ugyanis a koplalás. Az túlsúlyos fogyókúrázók számára ugyanakkor hatékonyabb megoldás egy 2016-os kutatás szerint, ha szokásosnál jóval kisebb intervallumban (mondjuk reggel nyolc és délután kettő között) étkeznek csak, ez ugyanis felgyorsíthatja az anyagcseréjüket.

Mustra