10 egészséges irodai nassolni való

Egy részük mondjuk inkább egy teljes étkezésre hajaz. Változatosnak mondjuk változatosak.

Amikor megállás nélkül morog a gyomrod egy értekezlet előtt/alatt, vagy egyszerűen csak lemaradtál, és nem tudsz beiktatni egy ebédszünetet, sok esetben csak gyors csipegetésre van idő. Amit viszont nem árt kimaxolni, nehogy még lassabbá tedd magat egy adag cukorral. A CNN szerzője 10 táplálkozási szakértőt kérdezett meg arról, hogy néz ki egy egészséges nasi.

1. Mandula

Dr. Joan Salge Blake például a mandulára esküszik. Egy tanulmány szerint nagyjából 42 g mandula (35 szem) elég ahhoz, hogy két étkezés közé beszúrva elnyomja az amúgy farkasétvágyú haspókokat kínzó kielégíthetetlen sóvárásokat. Mindez a rostok, a fehérjék és a telítetlen zsírsavak kombinációjának köszönhető Joan szerint, aki maga is mandulával játssza ki az éhséget, ha túlzsúfolt az órarendje.

shutterstock 564583588

2. Joghurtparfé

Wendy Sterling, egy táplálkozási zavarokra szakosodott író szerint a görög joghurt alapú, granolával és erdei gyümölcsökkel telepumpált parfé a megoldás. A fehérjét, kalciumot, rostokat és antioxidánsokat is tartalmazó „nasi” elkészítése mondjuk igényel némi előre gondolkodást és szabadidőt is, de tény, hogy pompás miniétkezésnek tűnik.

3. Tonhalkonzerv keksszel

Angel Plannels a tonhalat választotta, amihez mondjuk toleráns kollégák is kellenek persze. „Az egyik kedvenc munkahelyi nassolni valóm egy adag konzervhalból és 5-7 alacsony nátriumtartalmú kekszből áll. Tökéletes elegye a szénhidrátoknak, fehérjéknek és zsíroknak. Finom és elég energiát biztosít a munkanap hátralévő részére.”

shutterstock 786028453

4. Áfonya és sajt

A Weill Cornell Medicine dietetikusa, a pompás kis névvel rendelkező Rachel Lustgarten szintén elég specifikus kombinációt választott: egy jó adag áfonyát és két darab mini Babybel sajtot. A hidratáló és magas rosttartalmú áfonyák mellé behabzsolt sajtok az ízek szempontjából is harmonikus kombinációt jelentenek, ráadásul egy adag fehérjét is tartalmaznak azért.

5. Alma, csicseriborsó és lóbab

A csicseriborsóját és a lóbabjait pirítva fogyasztó Jessica Levinson szintén a szénhidrátok, a fehérjék és a zsírok egyenletes eloszlása miatt választotta amit választott. Az ő kombinációja ráadásul a vércukorszinttel sem űz perverz játékokat.

6. Egy bögre leves

Ellie Krieger sajnos nem értette meg, mit vár tőle a CNN, és egy sima ebéddel állt elő. Ellie azzal igyekezett menteni a menthetőt, hogy a zöldségek révén rostokat, a levesbe szórt babnak, lencsének vagy csirkének köszönhetően pedig fehérjét is tartalmazó levesét kiöntötte egy íróasztal-kompatibilis bögrébe. Kettes.

shutterstock 172130366

7. Görög joghurt, chia mag és kakaópor

A saját bevallása szerint is csokifüggő dietetikus Martha McKittrick a kakaóporral próbálja megoldani, hogy maga alá temesse a délutáni cukorlavina. Ő is a zsírok, fehérjék és rostok egyenletes eloszlása miatt választotta a magvakat és a joghurtot. A kakaóporral csak a csokimániáját próbálja kielégíteni.

8. Mogyoróvaj és pirított csicseriborsó

NA VÉGRE! Egy igazi kényszermegoldás-szagú kombináció! Tamara Duker Freuman a tengeri sós, szárazon pörkölt csicseriborsóból,és mogyoróvajból is tart egy zacskóval/bödönnel az íróasztala fiókjában, és ha megéhezik egyszerűen csak pakol belőlük a szájába! Laktató, egészséges, és villámgyors megoldás! Csillagos ötös!

shutterstock 577281517

9. Zöldségek és hummusz

A kutató és egyetemi tanár Chris Vogliano kaliforniai paprikát, répát vagy retket majszol az asztalánál, időnként egy kevés humusszal, azaz növényi fehérjével is feldobva a kosztot.

10. Olasz keksz és sajt

Keri Gans a Wallace és Gromit kedvenc eleségével próbálja befoltozni az étkezések között tátongó mélységeket. A gyűrűformájú olasz taralli kekszet és a sajtot a szénhidrát és a fehérjék kombinációja miatt kedveli a táplálkozási szakértő.

Mustra