Egyáltalán nem mindegy, röviditaloktól vagy bortól rúgsz-e be

A röviditalokat fogyasztók sokkal agresszívabbak egy felmérés szerint mint azok, akik inkább boroznak vagy söröznek.

A vegyészek és a kutatók sokáig vitatták ugyan, hogy különbséget lehetne tenni a különböző italoktól berúgott emberekre jellemző viselkedési formák

Az alkohol lenyugtat. Ez akkora baj?
Az alkohol lenyugtat. Ez akkora baj?

Olvasónk beszámol, mit tapasztalt egy alkoholmentes hónap alatt. A pszichológus reagál.

Tovább »

, egy meglehetősen nagy mintával dolgozó felmérés szerint azonban vitathatatlan a különbség a sörözők és a rövidezők reakciói között. Mivel minden röviditalt egy közös kategóriaként kezeltek a kutatók, arra egyelőre nincs bizonyíték, hogy vajon a különböző rövidek is különböznek-e egymástól. A felmérésről az Iflscience számolt be. 

Egy kis rum, és te is kalóz lehetsz

A tanulmány egy drogfogyasztási szokásokat feltérképező kérdőívre érkezett válaszok alapján készült. A kérdőívet kitöltő 30.000 válaszadó közül azokat választották ki a tanulmány szerzői, akik rövideztek, söröztek és boroztak is a felmérést megelőző évben. A 18 és 34 év közötti fiatalok 30 százaléka válaszolta azt, hogy a röviditalok agresszívvá tették őket, míg a sörökkel kapcsolatban a 6.7 százalékuk, a borok kapcsán pedig mindössze 2-3 százalék említette lehetséges következményként a fokozott agresszivitást.

shutterstock 46210030
Fotó: Shutterstock

A vörösbor nem csak relaxál, el is altat

A kikapcsolódással és ellazulással ezzel szemben csupán a válaszadók 20 százaléka hozta összefüggésbe a rövidzést, szemben a borozást és a sörözést relaxálónak érző fiatalok 53 és 50 százalékával. A vörösborfogyasztással persze könnyű átlendülni a ló túloldalára, az italozók 60 százaléka ugyanis kifejezetten fárasztó élményként írta le a dolgot, szemben a fehér bor által elernyesztett, vagy éppen kifárasztott 18 százalékkal.

A rövidek ezenkívül magabiztossá (59%) és szexivé (42%) is varázsolják a lassan lerészegedő italozókat. Legalábbis a saját szemükben. Erre mondjuk főleg a fiatalabb korosztály, azaz a 18-24 évesek használják ki, leginkább nekik van ugyanis szükségük arra a felmérés szerint, hogy valamivel feltornásszák a magabiztosságukat. 

Blogmustra