Ha ezt iszod ülőmunka közben, 13 évvel tovább élhetsz

Olvasási idő kb. 3 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy új tanulmányban az orvosok felfedték, hogy a rendszeres sport mellett melyik az az ital, amit mindenképpen fogyasztanunk kell annak érdekében, hogy az egészségtelen életmódot ellensúlyozzuk, és hogy a sok ücsörgés ellenére se csökkenjen a várható élettartamunk.

Kiderült, hogy azok az emberek, akik sokat ülnek, de rendszeresen kávéznak, 1,58-szor kisebb eséllyel halnak meg bármilyen okból, mint azok, akik nem fogyasztják a feketét. Ez a hatás pedig 13 évig is kitarthat.

Az ülőmunka akár meg is betegíthet

Az ülőmunkának számos hátránya ismert, súlyos hatása lehet a testünkre és a lelki egészségünkre is. Az orvosok arra figyelmeztetnek, hogy ha fél óránál többet ülünk, az mindenképpen negatívan hat a szervezetünkre. Éppen ezért annál, aki például a munkája miatt a hét minden napján székben tölti az ideje nagy részét, hosszú távon számos betegség kialakulhat. 

Az ülőmunka több krónikus betegséget is okozhat
Fotó: PeopleImages / Getty Images Hungary

Az ülőmunka növelheti például a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a szívbetegségek, a stroke, a korai demencia, bizonyos rákbetegségek, az elhízás és a diabétesz kockázatát is. Emellett mozgásszervi panaszokat is okozhat a túl sok ülés, például a helytelen testtartás, a görnyedés miatt megfájdulhat a hátunk, az ízületünk és a fejünk is. 

Így véd a kávé az ülőmunka káros hatásai ellen

A fentiek alapján is jól látszik, hogy azok az emberek, akik napi hat óránál többet ülnek, és egészséges életmóddal, például helyes táplálkozással és rendszeres testmozgással nem ellensúlyozzák a rengeteg ülést,jóval több betegségre számíthatnak, melyek akár korai halálhoz is vezethetnek.

Ha a munkánk azt kívánja, hogy szinte egész nap az íróasztalnál üljünk, és nem jutunk el az edzőterembe, vagy nem jutunk ki a szabadba sétálni, jól tesszük, ha megfogadjuk az orvosok tanácsát, és legalább egy csésze kávét elfogyasztunk a nap során.

Az ülőmunkát végzőknek kifejezetten jót tesz, ha rendszeresen kávéznak
Fotó: iprogressman / Getty Images Hungary

A kínai Soochow Egyetem kutatói, akik hosszú távon vizsgálták 10 ezer ember egészségügyi adatait, arra a megállapításra jutottak, hogy a koffein csökkenti a halálozás kockázatát. Különösen jó hatással van a szervezetre a kávéfogyasztás abban az esetben, ha valaki hosszú ideig ül. Kiderült, hogy azok, akik kávéznak, csaknem kétszer kisebb valószínűséggel halnak meg idő előtt, mint azok, akik nem isznak koffeintartalmú italt. Ráadásul napi egy erős fekete vagy egy tejeskávé, esetleg egy kapucsínó jótékony hatása akár 13 évvel is meghosszabbíthatja az életünket, és befolyással lehet az egészségünkre, illetve védelmet nyújthat a hosszú ülőmunka olyan kellemetlen következményei ellen, mint a cukorbetegség vagy a szívbetegségek. 

A kutatók azt is megállapították, hogy a kávézás még a sportolásnál is jobban védi az egészségünket. 

Ennyi kávé segít a leghatékonyabban

Annak érdekében, hogy megvédjük a szervezetünket az ülőmunka által okozott krónikus betegségektől, elegendő naponta egy csésze kávét meginnunk, ám ahhoz, hogy valóban a legjobb hatást érjük el, az orvosok szerint napi két-három csésze kávét kellene meginnunk. Mindezt azok a korábbi tanulmányok is alátámasztják, amelyek szerint a koffein csökkentheti a szívbetegség vagy a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

A szakértő szerint az emberek többségének ennyi kávét ajánlott naponta inni annak érdekében, hogy az egészségére váljon.

Clear Collagen Professional italpor

A BioTechUSA segít céljaid elérésében

A BioTechUSA elkötelezett az egészséges életmód támogatása mellett. A kiegyensúlyozott étrendet az egyéni szükségletekhez igazított, gondosan megválasztott étrend-kiegészítők egészíthetik ki a tudatos életmód támogatására.

További információkért kattints ide.

hirdetés

Juhász Marianna
Juhász Marianna
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

VIP

Fehérjepor nőknek: marketingfogás, vagy tényleg szükségünk van rá?

A fehérjeporokról sokan még mindig azt gondolják, hogy elsősorban testépítőknek vagy élsportolóknak valók, miközben egyre több hétköznapi ember használja őket a mindennapi étrend részeként. De valóban szükség van rájuk, vagy inkább csak kényelmi és marketingtermékekről van szó?

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.