Ha ezt teszed a kávédba, csökkentheted a gyulladást

Olvasási idő kb. 2 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy friss tanulmány szerint, ha úgy fogyasztjuk a reggeli feketénket, ahogy szeretjük, akkor egy finom kávé felkészítheti a szervezetünket egy egészséges napra, és csökkentheti a betegségek kockázatát is.

Már több kutatás is igazolta, hogy a kávé a természet egyik ajándéka, hiszen segíthet abban, hogy csökkenjen a szervezetünkben kialakult gyulladás. Ezt a kiváló tulajdonságát a benne lévő antioxidánsoknak köszönheti. De nem feltétlenül kell a kávét feketén fogyasztanunk ahhoz, hogy egészségesebbek legyünk. Bebizonyosodott, hogy egy csésze krémesebb kávé is számos egészségügyi előnyökkel járhat.

Egy finom tejeskávé is segítségünkre lehet

Bár a tejről már több tanulmányi is azt állította, hogy gyulladást okoz az emberi szervezetben, a legújabb kutatások szerint a tejtermékek valójában ennek az ellenkezőjére is képesek. Egy idei januári vizsgálat kimutatta, hogy a tejtermékek hozzáadásával növekszik a kávé gyulladásgátló hatása.

A tejjel elfogyasztott kávénak fokozott gyulladáscsökkentő hatása van
Fotó: Boy_Anupong / Getty Images Hungary

A Koppenhágai Egyetem kutatói rájöttek, hogy a tejben lévő aminosavak és a kávéban lévő antioxidáns polifenolok keveredése védőhatást fejtenek ki az immunsejtekben található gyulladásokkal szemben. 

Gyulladás főként a baktériumok elleni küzdelem, a sebgyógyulás, illetve bizonyos esetekben az egészségtelen táplálkozás hatásai miatt alakulhat ki a szervezetben.

Az elváltozás pedig idővel káros lehet, ezért az egészséges, gyulladáscsökkentő ételeket tartalmazó étrend kulcsfontosságú a krónikus betegségek kockázatának csökkentésében. Nos, úgy tűnik, a tejes kávé valóban segíthet ebben.

Bár a következtetés ígéretesnek tűnik, a kutatók további vizsgálatokat terveznek annak érdekében, hogy alaposabban feltárják, hogy a kávé-tej kombináció hogyan hathat még a gyulladásra.

A tej nem okoz gyulladást 

A szakemberek szeretnék, ha megdőlne az a tudományosan, klinikai vizsgálatokkal alá nem támasztott mítosz, miszerint a tej gyulladást okoz. A tej ugyanis nemcsak intenzíven hidratál, hanem kiváló fehérje- és egyéb alapvető tápanyagok forrása is.

A tejtermékek a kiegyensúlyozott étrend részeként nem állnak összefüggésben a krónikus gyulladással, sőt csökkenthetik azt.

Juhász Marianna
Juhász Marianna
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Gyermekvállalás 35 év felett: ennyi sikertelen próbálkozás után javasolt a kivizsgálás

A gyermekvállalás tervezésekor sok pár szembesül azzal, hogy a fogantatás nem történik meg az első néhány hónapban, ami komoly aggodalmakhoz vezethet. Szakértők szerint ez bizonyos ideig teljesen normális, ám a kivizsgálás ideális időpontját döntően a nő életkora határozza meg. Miközben 35 éves kor alatt egy év sikertelenség után érdemes lépni, 35 év felett a petesejtek minőségének romlása miatt már hat hónap után javasolt orvoshoz fordulni. Milyen rejtett betegségek írják felül az időkorlátokat, és miért elengedhetetlen, hogy a férfiak is részt vegyenek a folyamatban?

Szülőség

Felháborító szabályt hozott a fapados légi társaság – vizsgálat indult ellene

A Ryanair azon gyakorlatát vizsgálja a brit versenyhatóság, hogy ha a gyerekek mellé szeretnének ülni a szülők a repülőn, azért helyjegy árat kell fizetni. A légitársaság szerint azonban a szülők egyszerű felnőttként fizetik a különdíjat, miközben díjmenetesen legfeljebb négy gyermek számára foglalhatnak helyet maguk mellett.

Testem

Így rombolja egészségedet a hanyag fogmosás: szívbetegséget is okozhat

Vagyonokat költünk vitaminokra, szuperegészséges ételekre és méregtelenítő kúrákra a hosszú élet reményében, miközben az egyik legnagyobb egészségügyi kockázatot figyelmen kívül hagyjuk . Egyre több tudományos kutatás bizonyítja, hogy a hanyag szájhigiénia és a fogágybetegségek szívbetegséget, cukorbetegséget, sőt Alzheimer-kórt és rákot is okozhatnak.

Offline

Csak a tollát próbálgatta Rubens, mestermű született a firkából

Ritka lap került elő Rubens egyik jegyzetfüzetéből: az egyik oldalán a mester pár zseniális vonással három alakot vázolt föl, a másikon pedig levelet írt patrónusa nevében, hogy érdeklődjön: hogy áll egy festmény készítése. A lap jóval többet árul el a flamand művészről, mint elsőre gondolnánk.

Offline

Kifosztották a magyar vasutat, ez maradt belőle

A magyar vasúti közlekedésnek is megvolt a maga Trianonja, az országhatárok módosítását követően a vasútvonalak kétharmada, a szerelvények háromnegyede elveszett. Pedig a századfordulón még Európa élvonalába tartozott a közlekedés ezen formája.

Világom

Ekkora az ebolajárvány veszélye a foci vb-n: megszólalt a WHO

A labdarúgó-világbajnokság közeledtével sokakat foglalkoztat, hogy jelenthet-e veszélyt a Kongói Demokratikus Köztársaságban zajló ebolajárvány a tornára érkező szurkolók számára. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint azonban nincs ok a pánikra, hiszen sem a rendező országokban, vagyis az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban, sem Európában nem regisztráltak jelenleg ebolás megbetegedéseket.

Offline

Híres duók villámkvíze: tudod, hogy ki volt Sherlock bajtársa?

A filmtörténet legemlékezetesebb pillanatai mögött szinte mindig egy elválaszthatatlan páros áll. De vajon fejből tudod, hogy a legnagyobb hősöknek, detektíveknek és bajkeverőknek ki volt a hűséges fegyverhordozója, jobbkeze vagy éppen egyenrangú partnere a bajban?