Érdemes napi kétszer edzeni a gyors eredményért? És ha igen, hogyan?

Ha egy futóversenyre készül valaki, vagy az izomzata mellett az állóképességén is szeretne javítani, tényleg hasznos kétszer edzeni egy nap. Pihenőnapokra viszont biztosan szükséged lesz.

Ugyanazt az edzést semmiképp nem érdemes még aznap megismételni a Women’s Health szerint, bizonyos esetekben azonban kifejezetten hasznos is lehet a duplázás. De ha csak azért csinálnád, mert az állandóan edzőteremben robotoló Instagram-sztároknál is ezt látod, gondold át a dogot! Ők ugyanis gondosan megszerkesztett edzéstervekkel rendelkeznek, enélkül nem sok értelme van naponta többször is elmenni a terembe.

Könnyen lesérülhetsz

A Star Trek főgonoszaira emlékeztető vezetéknévvel rendelkező személyi edző, Doug Sklar (SKLAAAR!!) szerint produktív is lehet a napi két edzés, legalábbis ha nem csak úgy vaktában csinálja valaki. Kulcsfontosságú, az is, hogy egy-egy izomcsoport átmozgatása előtt eleget pihenjen, egyen, aludjon és igyon valaki. Néhány jól elhelyezett pihenőnapra mindenképp szükséged lesz tehát, ha nem akarsz lesérülni vagy kiégni.

Ne ugyanazt ismételgesd

A szakértők szerint az a lényeg, hogy ne ugyanazt az edzést ismételd meg még egyszer, és semmiképp ne próbálj két kifejezetten intenzív edzést abszolválni egy nap. Egy magas intenzitású reggeli edzést érdemes tehát valami lazábbal, mondjuk jógával vagy egy könnyed úszással/biciklizéssel kiegészíteni.

Ha délelőtt durvultál, délután jöhet a jóga
Ha délelőtt durvultál, délután jöhet a jógaFotó: Shutterstock

A Michigani Állami Egyetem kineziológusa, Dr. Jim Pivarnik szerint abban az esetben hasznos a duplázás, ha egy úszó- vagy futóversenyre készülő buzgómócsing személy az állóképességén és a tempóján is szeretne javítani. Emellett az egyszerre több mozgásformával foglalkozó triatlonosok, illetve az állóképességük mellett az izomzatuk fejlesztésén is dolgozó sportolók számára is hasznos lehet a dolog.

Ha nem bírod, ne csináld

A félmaratonra készülők például dolgozhatnak reggel a tempójukon, az intenzívebb reggeli edzések helyett azonban este már csak egy lazább 8 kilométeres futást vagy biciklizést ajánlott elhelyezniük. A legfontosabb az, hogy szép fokozatosan vezessük be a dupla edzéseket: először érdemes hetente egyszer duplázni csak, ha pedig kifejezetten rosszul érzi valaki magát az edzések után vagy fájdalmai vannak, jobb nem erőltetni a dolgot.

Blogmustra