A rövidke edzések is jók valamire

Napi egy óra mérsékelt intenzitású mozgással jelentős mértékben javíthatsz a kilátásaidon.

Egy friss kutatás szerint a 10 perces szegmensekre osztott edzések ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszabb és kiadósabb testmozgás. Legalábbis amennyiben a komolyabb megbetegedéseket és a korai halált illeti. Az Independent szerint tehát tulajdonképpen teljesen mindegy, hogyan szedi össze valaki a napi fejadagot, a lényeg, hogy mozgásba lendüljön.

shutterstock 442068829

Mozdulj meg!

A Duke Egyetem kutatója által jegyzett tanulmány szerint ebből a szempontból az sem fontos, mennyire intenzív egy edzés, a légzés felgyorsulásával és némi izzadással jellemzett mérsékelt intenzitású testmozgás is megteszi ugyanis.

A tanulmány szerint a nagyjából 5000, először 2003 és 2006 között megvizsgált amerikai közül hétszázan haltak meg 2011-ig. A korai halál esély abban az esetben volt a legmagasabb, ha valaki napi 20 percet sem mozgott, ezután azonban a testmozgás intenzitásától függetlenül emelkedni kezd a várható élettartam. A napi egy óra mozgást átlagolók esetében például már 57 százalékkal csökkent a korai halál kockázata, ha pedig 100 percet i összeszed valaki, nem kevesebb mint 76 százalékkal javít a kilátásain.

Sok kicsi sokra megy

A kutatók szerint a pozitív élettani hatások ráadásul ugyanúgy érvényesek azokra is, akiknek nincs ideje a hosszabb edzésekre, csak az a fontos, hogy legalább mérsékelt intenzitású legyen az a rövid séta, vagy bicikliút.