Szép karok egyszerűen: 8 gyakorlat, amit bárhol meg tudsz csinálni

Egy szék és más semmi! Ezekhez a gyakorlatokhoz még súlyokra sincs szükség.

A fizikoterápiás kezelésekre specializálódott Dr. Marilyn Moffat segítségével összeállított gyakorlatsorhoz maximum egy székre van szükség, az Independent szerint azonban ez is elég ahhoz, hogy szép, kidolgozott karokra tehess szert. Különösen akkor, ha kombinálod is Moffat gyakorlatait. (Moffat. Moffat. Mintha zsemlével a szádban próbálnád kimondani, hogy moszat. Csodálatos név.)

Plank

Egy sima plank a törzs mellett a karokat is megedzi, függetlenül attól, hogy nyújtott karral vagy az alkarjaira támaszkodva végzi valaki a gyakorlatot. Nehezíthető azzal, ha néhány másodpercre a levegőbe emeled az egyik lábad. Kevésbé veszi igénybe a csuklót, ha szétterpeszted az ujjaidat.

shutterstock 403536145

Oldalsó támasz

A plank egyik változata. Ehhez az oldaladra kell fordulnod. Támaszkodj az egyik tenyeredre, a másikat pedig nyújtsd felfelé.

shutterstock 270888182

Tolódzkodás széken

Fogj egy széket – a biztonság kedvéért lehetőleg egy fal közelében helyezd el – és helyezkedj el úgy, mintha le akarnál ülni a szélére. Ragadd meg a karfákat (vagy a szék oldalát, mint a képen), és engedd le, majd told fel magad. A könyököknek ideális esetben szorosan a törzs mellett a helyük. Ha jól megy a dolog, egy kézzel is megpróbálhatod!

shutterstock 152560415

Lábak a széken

A lábujjakat a magasban, a széken elhelyezve is fekvőtámaszozhatsz. Ez sokkal nehezebb, mintha vízszintesen csinálnád, így a karjaidat is alaposan megdolgozza majd.

shutterstock 533857303

Fordított plank

Feküdj a hátadra, nyújtsd ki a lábaidat, támaszkodj az alkarjaidra, és nyomd ki magad. Fontos, hogy a hátad egyenes maradjon. Elsősorban a tricepszeket erősíti.

shutterstock 703417240

Négyütemű fekvőtámasz

Mindenki kedvenc tornaórai gyakorlata. Felugrás helyett fekvőtámasz helyzetben a lábak karokhoz közelítésével is csinálhatod.

shutterstock 499566193

Karkörzés

Az oldalsó irányban kinyújtott karokkal való körözést érdemes a végére hagyni a szakértő szerint. Az óramutató járásával megegyezően, és ellentétesen is körözz, egészen addig, amíg tényleg rendesen elfáradnak a karjaid.

shutterstock 499489120
Blogmustra