5 repülős kulisszatitok egy pilóta lányától

Tudtad, hogy tél végén és az ősz elején nagyobb eséllyel juthatsz jó áron repjegyhez, mint bármikor máskor? Vagy hogy nem kell aggódnod sem a pilóta, sem a járat állapota miatt? Egy pilóta lánya elmondja, hogy miért.

"Gyakran előfordult, hogy napokig nem láttam az apámat, amikor dolgozott" - emlékszik vissza Jillian Selzer az Insidernek gyerekkorára. "Iskolába jártam, éltem a mindennapjaimat, miközben ő Miamiból New Yorkba, onnan pedig Phoenixbe repült, majd vissza. Mi pedig olyankor találkoztunk, ha két útja között kimenőt kapott." Ha egy pilóta lánya vagy, valószínűleg nem szokványos családi légkörben fogsz felnőni, de sok-sok olyan kulisszatitok birtokába juthatsz, amikről egy átlagos utazó semmit sem tud. Jillian Selzer most megosztotta ezeket.

Az utazásnak van ideális időpontja

Azt biztosan sejted, hogy az évnek vannak olyan szakaszai, amikor az utazás kész káosz, ezért a teheted érdemes nem ekkor útnak indulni. Ilyenek például az ünnepek és a nyári vakáció. Persze ha a legmegfelelőbb időpontban szeretnél repjegyet foglalni, a dolog egy kicsit bonyolultabb. A legoptimálisabb időszak az utazáshoz január vége, február és március eleje még az iskolai szünidő előtt, ahogyan a nyári és a téli szünet közötti rés, szeptember és október is. Csak pár napra mennél? Foglalj szombatra vagy keddre a legjobb árakért, és a kevésbé zsúfolt gépekért. Az üzletemberek ezeket a járatokat általában mellőzik, ezért kevesebb útitársra számíthatsz - állítja a pilóta apa mellett felnőtt nő.

A légiutaskísérők nem csak azért vannak, hogy italokat szolgáljanak fel

Ugyan nagy könnyebbséget okoz, hogy ha meg szeretnél inni valamit, tapodtat sem kell mozdulnod, de a légiutaskísérők legfontosabb feladata nem abban merül ki, hogy italokat szolgáljanak fel. Hanem, hogy gondoskodjanak a biztonságodról. Szigorú képzésen vesznek részt, amely a legrosszabb eshetőségekre is felkészíti őket. Ebbe beletartoznak a tűzbiztonsági ismeretek, a túlélési tréning és az elsősegélynyújtás. A Buisness Insider szerint 90 másodpert alatt képesnek kell lenniük kiüríteni egy gépet még úgy is, hogy a kijáratok fele valamilyen okból nem használható.

A légiutas-kísérők elsődleges feladata, hogy gondoskodjanak az utasok biztonságáról.
A légiutas-kísérők elsődleges feladata, hogy gondoskodjanak az utasok biztonságáról.Fotó: Shutterstock

Még a pilóták is alszanak

Hatalmas felelősséggel jár repülőgépet vezetni több száz utassal a fedélzeten. Éppen ezért fontos, hogy éjszakánként nyolc órát aludjanak. A járatokhoz tartozó legénység nagysága változó, de a pilótáknak mindig lehetőségünk van arra, hogy kipihenjék magukat. Ráadásul hetente harminc, egymást követő órát kapnak, hogy utána frissen folytathassák a munkát. Tehát ne aggódj, ha egy hajnali járaton összefutsz egy vörös szemű pilótával, biztos lehetsz benne, hogy készen áll a repülésre.

A légiutas-kísérők kaphatnak jutalékot

Bár a légiutas-kísérők éppen úgy kapják meg a bérüket, ahogyan bármely más alkalmazottja a légitársaságnak, nekik lehetőségük van arra, hogy egy kis extra keresetre tegyenek szert egy-egy repülés alatt. A feltételek társaságonként változnak, de ha például egy stewardess megpróbálja eladni neked a légitársaság hitelkártyáját, valószínűleg a jutalékra pályázik.

A pilóták sosem vezetnek kialvatlanul.
A pilóták sosem vezetnek kialvatlanul.Fotó: Shutterstock

A repülők állapota nem tökéletes, de ez nem jelenti azt, hogy nem is biztonságosak

Ugyan mindenki szeretné azt hinni, hogy a járat, amivel utazik, kifogástalan állapotban van, számíthatsz rá, hogy a te géped sem tökéletes. Előfordulhat, hogy vannak olyan rendszerek, amik nem működnek, vagy hiányoznak bizonyos darabok a jármű külső részéről, de ne aggódj, ez nem befolyásolja a működését. Gondolj ezekre úgy, mint a telefonod karcos kijelzőjére vagy a vörösbor foltra a kanapédon - teljesen ártalmatlanok.

Mustra