Így hat a tévé arra, hogy hol akarsz nyaralni

A Trónok Harcának hála, még tovább nőttek Új-Zéland bevételei, de Horvátországot is elárasztották a sorozat rajongói.

A nagy költségvetésű mozifilmek látványos nagytotáljai eddig is képesek voltak rá, hogy beindítsák a turizmust egy-egy országban. Egy tanulmány szerint azonban egy ideje már inkább a sorozatok azok, amelyek igazán meghatározók ebből a szempontból. A Rettenthetetlennek és a Harry Potter filmeknek köszönhetően eddig is sok turistával találkozó skótokat is meglepte például az Outlander – Az idegen című sorozat gerjesztette felhajtás – írja a Vogue.

"Királyvár! Vigyünk haza egy követ!"

Érthető persze a dolog, az egyre nagyobb költségvetésű sorozatok hátteréül szolgáló tájak ugyanis évadokon keresztül jelen vannak a nézők életében, megnő tehát az esélye annak is, hogy valaki szerelembe essen egy-egy várossal. A Meryl Streepes Hatalmas kis hazugságok kaliforniai városkáját, Montereyt is elárasztották például mostanában a turisták.

shutterstock 410979532

A Trónok Harcában Királyvárként ismert Dubrovnikot pedig olyannyira elözönlötték a rajongók, hogy az már sok is az Unesco világörökségi listáján is helyet kapó városnak, amely azt tervezi, hogy napi 4000 látogatónál nem enged be többet a jövőben.

Új-Zéland örülhet, Berlin még fizet is

Új-Zéland is sokat köszönhet egyébként a Trónok Harcában újra felbukkanó gleccsereinek, 2010 és 2018 között ugyanis 386 százalékkal növekedett a turizmussal kapcsolatos bevételük, ami a Gyűrűk Urával együtt hosszú időre bebiztosította a korábban komoly gazdasági problémákkal küszködő ország jövőjét.

Berlin városa egyébként még pénzt is adott a Netflix Babylon Berlin című sorozatának. Az amúgy is népszerű város szerint ugyanis bőven megtérül majd a befektetés, amikor megjelennek majd a sorozat rajongói.

Blogmustra