4 tipp, hogy magadhoz térj, ha rosszul aludtál

Nincs is rosszabb annál, mint amikor egy forgolódással töltött, átvirrasztott éjszaka után másnap zombiszerű állapotba kerülsz, és képtelen vagy normálisan funkcionálni.

Nem, ha megiszol egy vödör kávét, az nem megoldás, mert bár való igaz, hogy ideiglenesen megnöveli az energiaszinted, a kezdeti fellángolás után hamarosan újra össze fogsz omlani, amiből aztán csak egy újabb koffeinlökettel tudsz majd kilábalni. Ki akarsz törni az ördögi körből? Akkor hallgass Brigid Titgemeier dietetikusra, aki a CNET kérdésére sorolt fel 4 módszert, amely egészségesebb alternatívát kínál.

1. Igyál sok vizet

A dehidratáció fáradtsághoz vezet, ami reggel fokozottan érvényesül, hiszen éjszaka, alvás közben nem jutsz folyadékhoz. De ez még nem minden, a kiszáradás ugyanis gyakran szerepel a kognitív zavarok kiváltó okai között is. Kutatások kimutatták, hogy az elégtelen folyadékbevitel fáradtságot, fokozott álmosságot, zavartságot és csökkent éberséget eredményezhet – mutatott rá a dietetikus, aki ezért azt tanácsolja, hogy a napot mindig egy nagy pohár vízzel kezd.

Nem a kávé a legjobb megoldás
Nem a kávé a legjobb megoldásPeopleImages / Getty Images Hungary

2. Reggelizz okosan

Egy tápláló reggeli szintén segíthet átvészelni a kialvatlanságból fakadó nehézségeket. Titgemeier elsősorban a tojást és a smoothie-t javasolja a zsíros gyorsételekkel szemben. „A tojásfehérje vizet és fehérjét tartalmaz, a sárgájából pedig számos értékes tápanyaghoz, így E-vitaminhoz, B-vitaminokhoz és CoQ10-hez juthatsz. Az utóbbi egy antioxidáns, ami éppúgy nélkülözhetetlen a szervezet számára az energiatermeléshez, mint a B-vitaminok.”

A smoothie előnye, hogy viszonylag olcsón és egyszerűen elkészíthető, ráadásul könnyen variálható, így kitűnően alkalmas rá, hogy értékes tápanyagokkal és antioxidánsokkal töltsd fel a szervezeted. A dietetikus a lehetséges hozzávalók között a chiamagot, a lenmagot, valamint a bogyós gyümölcsöket emelte ki, melyek hozzájárulnak, hogy a nap folyamán elegendő energiához juss, de bátran ajánlja a leveles zöldségeket is. A spenót például B-vitaminokat és alfa-liponsavat tartalmaz, ami azért előnyös, mert az energiatermelés szempontjából mindkét tápanyag fontos szerepet tölt be.

3. Mozogj egy kicsit

Amikor alig tudsz kikecmeregni az ágyból, valószínűleg a hátad közepére sem hiányzik az egész, de érdemes erőt venni magadon, mert a könnyű testmozgás, mint amilyen a séta vagy a nyújtás, segíthet, hogy éberebb és frissebb legyél. A kemény edzéseket viszont tartogasd máskorra, mert kialvatlanul csak rontasz vele a helyzeten.

4. Szundíts egyet

Ha a szervezeted alvásért kiált, ne küzdj ellene! Egy gyors szundi kellőképpen energizáló hatású lehet – feltéve, hogy jól csinálod. A lényeg, hogy ne nagyon tartson tovább 20 percnél, és inkább a nap elsőre felére időzítsd, vagy legalábbis ne essen túl közel ahhoz az időponthoz, amikor általában aludni szoktál.

Oszd meg másokkal is!
Mustra