A napi 3-szori étkezés már a múlté: beköszönt az uzsonna aranykora

Az utóbbi években a hazai, evési szokásokat vizsgáló kutatások alapján az derült ki, hogy elhízás tekintetében Európa élmezőnyébe tartozunk, egy új felmérés szerint azonban van remény a pozitív irányú változásra.

A GfK 2017 őszén készült felmérése szerint egyre többen fogadják meg azt a tanácsot, hogy érdemes naponta többször kevesebbet enni: reggeli mellett a tízórai és az uzsonna is egyre inkább a napi étkezési rutin részévé válik. A nők 56 százaléka naponta négy vagy több alkalommal eszik, míg a férfiak több mint fele egyelőre csak háromszor, de esetükben is már 20 százalék fölött van a tízóraizók és az uzsonnázók száma is.

Fotó: Shutterstock

A kutatásból az is kiderül, hogy nem az olcsó terméket keresik a vásárlók, hanem a jó ár-érték arány a meghatározó. A válaszadók szerint fontos, hogy a termék csomagolásáról tájékozódni lehessen az összetevőkről, részletes és pontos tápanyag-összetételi jelölést várnak el a fogyasztók, egyúttal idegenkednek a félkész termékektől, és félnek azoktól a kémiai anyagoktól, amelyeket az élelmiszerek tartalmazhatnak.

Az elmúlt években...

  • 40%-ról 49%-ra nőtt a naponta négyszer vagy többször étkezők aránya,
  • 66%-ról 75%-ra nőtt a naponta reggelizők aránya,
  • 12%-ról 18%-ra nőtt a naponta tízóraizók aránya,
  • 11%-ról 19%-ra nőtt a naponta uzsonnázók aránya,
  • a mindennapos melegebéd-fogyasztás aránya 66%-ról 73%-ra nőtt,
  • a legalább alkalomszerűen hideg ebédet fogyasztók aránya 63%-ról 59%-ra csökkent,
  • a mindennapos hidegvacsora-fogyasztás aránya 29%-ról 37%-ra nőtt,
  • míg a legalább alkalomszerűen meleg vacsorát fogyasztók aránya változatlan, de a mindennapos fogyasztás helyett inkább alkalomszerűen fogyasztunk meleg ételt vacsorára.

További konklúzió, hogy gyümölcsöt és zöldséget legszívesebben a piacon vásárolunk, és ebben az esetben a legfontosabb szempont, hogy jó minőségű legyen az áru, ezt a válaszadók 81 százaléka jelölte meg, míg a jó ár a megkérdezettek több mint felének volt fontos. A leggyakrabban említett szempontok közé tartozik még, hogy egészséges, illetve finom legyen a megvásárolt élelmiszer. A vásárlók negyven százaléka figyelembe veszi a zöldség és gyümölcs kiválasztásánál, hogy az magyar termelő kertjéből kerül-e a piacra. Mindez az mutatja, hogy egyre tudatosabban táplálkozunk, van tehát remény, hogy az utóbbi évek lesújtó statisztikáiban pozitív irányú változás áll be.

Blogmustra