Unalmasnak, monotonnak érzed az edzést? Ezeket a mozgásformákat próbáld!

A lényeg, hogy ne a vasaláshoz vagy a teregetéshez hasonló, szürke, monoton és kötelességszerű teendő legyen az edzés.

A kardió, súlyzózás, nyújtás háromszög monotonitása villámgyorsan képes elérni, hogy a testmozgás is csak a házimunka egy újabb válfajának tűnjön. Az ismétlésszámok és a különböző izomcsoportokat célzó néhány alapgyakorlat variálása egy idő után már nem fog színt csempészni az edzésekbe. Ha pedig végképp eltűnik a változatosság az edzéstervből, könnyű megcsömörleni, és végleg feladni a dolgot. A Popsugar megoldása: használd/kövesd az #AlternativeWorkouts hashtaget az Instán.

shutterstock 283859519
Fotó: Shutterstock

A változatosság gyönyörködtet

A hagyományos jógát egy függőágyszerű, hintaként és trapézként működő hevederrel felpaprikázó air jóga például nem csak érdekesen fest, de arra is jó, hogy a támasztékként szolgáló hevedernek hála olyan pozíciók megtartását is lehetővé tegye, amelyeket a földhözragadt (A földön?! Ki edz ott?!) mezei verzió keretein belül még nem tudsz kivitelezni.

AIR YOGA

A lényeg, hogy élvezd

A Popsugar szerint teljesen mindegy persze, mit választ valaki, a lényeg, hogy sikerüljön valami olyasmit találnod, ami nem egy újabb feladatot és teendőt jelent: valami olyasmit, amit valóban élvezel. Ilyen lehet például az egyensúlyérzéket és a karokat erősítő szörfdeszkás evezés (a SUP) aminek során halászok módjára, állva haladnak a deszkával az evezni vágyók. A lovaglás, vagy falmászás és a sziklamászás is kitűnő alternatíva lehet persze: csak ne lélekölő, monoton ismétlésekből álljon a dolog.

BOULDER

Dárdát minden háztartásba!

Vagy csak szerezz be egy mázsás páncélt és egy dárdát, és kezdj lovagi tornák szervezésébe: a lovaglás és a súlyok cipelése garantáltan megizzaszt, a száguldó ellenfelek gyorsan közeledő dárdái pedig az adrenalinról is gondoskodnak majd!

Mustra