A platform az új Stan Smith!

Mialatt a Refinery29.com szerkesztői azon tanakodtak, hogy mégis mi lesz hatással a divatvilágra 2017-ben, a Vogue-nál is összeállítottak egy listát az idei év legmeghatározóbb trendjeiről. Mutatjuk a hajtás után, hogy a mérvadó divatlap szerint mi váltja a sorban a farmert, a tornacipőt és a logómániát!

Raf Simons debütál a Calvin Kleinnél

2016 augusztusában végre bebizonyosodtak a divatvilágban jó ideje keringő pletykák, miszerint Raf Simons lesz az amerikai márka új vezetőtervezője. A belga dizájner érkezésével pedig várhatón olyan menő márkákkal említik majd egy lapon a ,Calvin Kleint a New York-i milliomosok, mint a Marc Jacobs, a Proenza Schouler vagy az új kedvencünk a Coach 1941. Röviden, Raf Simons kinevezése az egyik legizgalmasabb témának ígérkezik a divatvilágban 2017-ben.

A méregdrága játszósruha az új sportruházat

Jól benézte a statisztikákat az az elemző cég, amelyik tavaly év végén azt hirdette, hogy kikopnak a játszósruhák a divatból. A trend talán még a tavalyinál is nagyobbat fog menni idén, mondjuk ezt úgy, hogy a Rihanna féle sportos luxuscuccokat még el sem kezdték igazán hordani a celebek. És még az is elképzelhető, hogy a közeljövőben mi is felvesszük majd a slampos gatyát tűsarkúval és sportzoknival. Tehát ha irodába még nem is mehetünk túlárazott tréningruhában, azért a legtöbb helyen inkább sikkesnek, mint cikinek fog számítani az efféle öltözék.

A rózsaszín az új teveszín

Bár már 2016-ban is trendinek számított a rózsaszín, azért Kim Kardashiannak és más hírességeknek köszönhetően nagyobb divat volt tetőtől-talpig krém, teve és bézs árnyalatokba öltözni. 2017 első felét azonban vidám és fiatalos rózsaszín ruhákba töltjük majd. Legalábbis a Valentino, a Balenciaga, a Marc Jacobs, a Céline, a Givenchy és a Bottega Veneta szerint egészen biztosan.

A platform az új Stan Smith

Már kezdtük úgy érezni, hogy a Stan Smithre sosem fognak ráunni a divatrajongók, pedig már jópár összeállításban megjósoltuk a tornacipő halálát. Mi más lett volna a divatházak válasza a kényelmes cipőre, mint a 70-es és a 90-es évek egyik legfélelmetesebb lábbelije, a platform. A Versace, a Marc Jacobs, a Balenciaga és a Maison Margiela szerint is ilyen bumfordi cipőkben fogunk botladozni a macskaköves belvárosban 2017-ben.

Khaki színű nadrág az új farmer

A farmer betörése és sikeres fogadtatása arra ösztönözte a divatházakat, hogy még több munkaruha ihlette darabot építsenek be kollekcióikba. Persze nem klasszikus munkaruhákról van szó, de valami ilyesmiben gondolkodott a tervezés során a Kenzo, az Alexander Wang és a Rag & Bone is a tavaszi szezonban. Jó hír, hogy a khaki színű maszkulin darab jól passzol az olyan slágerszínekkel, mint a rózsaszín vagy a zöld.

A telefontok az új “menő táska”

2017-re a tervezők tudomásul vették, hogy a mai világban már senki nem hagyja el a lakást telefon nélkül, ezért egyre többen igyekeznek gondoskodni az okostelefonok “öltöztetéséről” is. Jeremy Scott már jóideje ontja magából a feltűnőbbnél-feltűnőbb tokokat a Barbie babáson és a mackóson át a McDonaldos sültkrumplisig, de a Dolce & Gabbana és a Louis Vuitton is piacra dobta már a saját verzióját. Ha egy táskát is beszerezne a biztonság kedvéért, akkor az év első felében tuti befutónak számít a Balenciaga csíkos bevásárlótáskája és a Fendi által divatba hozott szőrmepamacs, amit a H&M-ből már 1490 forintért is beszerezhet, ha akar.

A szlogen az új logó

Végigsöpört a logómánia a divatvilágon 2016-ban. A feltűnő márkajelzéseket a hangzatos üzenetek váltják a sorban, a Michael Kors például ‘Love' feliratos pulóvereket árul, míg Haider Ackermann a hatásvadász ‘Be your own hero' üzenettel erősít a szezonban. A Dior újonnan megválasztott vezető tervezője, Maria Grazia Chiuri pedig a nigériai írónő, Chimamanda Ngozi Adichie könyvének címét (We Should all be feminists) nyomta rá pólóira.

A Crocs az új Birkenstock papucs

Kíváncsian várjuk, hogy Christopher Kane-nek valóban sikerült-e divatba hozni a világ egyik legrondább/legnépszerűbb lábbelijét. Erre nem is kell olyan sokat várni, a pár hét múlva esedékes divathéten ugyanis kiderül, hogy Crocsra váltották e le a divatrajongók a csúf Birkenstockot.

Az óriás fülbevaló az új óriás fülbevaló

A combcsizmához hasonlóan a túlméretezett fülbevalókat is jó ideje divatban tartják a tervezők. A Céline például a 2014-es őszi-téli szezonban mutatta be először nagy méretű kiegészítőit és azóta is bent tartja azokat a kollekcióiban. Hasonlóképpen gondolkodott az elmúlt időszakban a Proenza Schouler és az Altuzarra is, akik ajtó kopogtató nagyságú fülbevalókat látnának szívesen a nők fülében 2017-ben.

A ragadozók az új háziállatok

Míg 2016-ban a papagájok és a kiscicák voltak népszerűek az olyan divatházaknál, mint a Stella McCartney, a Gucci, a Dolce & Gabbana vagy a Miu Miu, addig idén inkább a vadabb tigrisek, oroszlánok, cápák és dinoszauruszok inspirálták a luxusmárkák tervezőit, így várhatóan a fast-fashion boltokat is elárasztják majd a hasonló állatokkal díszített ruhadarabok az év első felében.

Oszd meg másokkal is!
Mustra