Kellemetlen helyzetbe került a napokban Kendall Jenner, Kanye West és Rihanna egyik kedvenc márkája, az Acne, amikor a Vice magazin észrevette, hogy a svéd divatház egyik 2016-os elő-őszi kollekciójában található szandál mennyire hasonlít a The Shoe That Grows által készített lábbelikhez. A nonprofit szervezetet Kenton Lee alapította 2008-ban, miután egy kenyai árvaházban észrevette, hogy a lábméretüknél jóval kisebb cipőkben járnak a gyerekek.
Lee ennek hatására dobta piacra 2013-ban azt az antibakteriális, szintetikus anyagból készült szandált, ami akár öt cipőméretet is tud "nyújtani" egyetlen szandálon és aminek köszönhetően nem kell minden alkalommal új cipőt venni, mikor egy méretet nő a gyerek lába.
A szervezet az elmúlt években több ezer pár gyerekcipőt adományozott a fejlődő országoknak, továbbá a nyilvánosság számára is hozzáférhető tette a cipőket, 50 dollárért, kb.14.590 forintért lehet rendelni az online boltból, ebből a pénzből pedig két pár cipőt tudnak biztosítani a rászoruló gyerekeknek.
“Köszönjük, hogy felhívtátok rá a figyelmet. Mi is látjuk a hasonlóságot, ami nem volt szándékos. Ezért úgy döntöttünk, hogy a további vizsgálatokig nem árusítjuk a cipőt” – áll az Acne sajtóközleményében. Az Acne valóban levette oldaláról az “Oline” fantázianéven futó hipszter szandált, amit 500 dollárra áraztak be, de egy kígyóbőr darabért már 590 dollárt, kb.172 ezer forintot kellett fizetni a márkánál. Kicsit pofátlannak tűnik a dolog, főleg, hogy a nonprofit szervezetnek ennek a tizedéből siekrül kihoznia több párat.