Napok óta keringett Facebookon és a női újságokban egy 3 napos pop up esemény híre, ami elég meredeknek tűnt ahhoz, hogy megnézzük, mi sül ki belőle. Tudniillik az egyik legismertebb magyar márka, a Je Suis Belle összeállt egy női termékeket áruló márkával és reklámkampányuk részeként olyan pólókat tervezett, amire mindenki felirathatta, hogyan hívja a nemi szervét. Komolyan, aki bemegy a pop up boltba és bemondja a saját puncija nevét, az kap egy pólót, rajta egy vicces felirattal és saját nemi szervének nevével.
A Je Suis Belle összesen 10 féle pólót tervezett, ebből a 10 féle, előre elkészített, hiányos feliratból lehet választani, 4 méretben, és ezeket a hiányos szövegeket kell azután saját szóval kiegészíteni. Így készülnek a "May the cuni be with you", "My punetti is high-maintenance but so worth is" vagy "My punci is having a good hair day" feliratú felsők.
Én két dolgot tudtam elképzelni: az egyik, hogy még ingyen se kell senkinek ilyen póló puncis felirattal, mert azért elég merész dolog odamenni egy boltba, és bemondani mondjuk, hogy: csillagkapu. Még merészebb aztán ebben a felsőben bárhová elmenni, hisz egy nagy "nuncus" felirat mégiscsak a hülye csajozós szövegek melegágya.
A másik, hogy az ingyen póló elég húzóerő és aki odamegy, bemond valami hülyeséget és boldogan hordja a "What happens in Hejőkeresztúr, stays in Hejőkeresztúr" feliratú pólót. Ráadásul a Facebook-eseményre is csak alig 180-an jeleztek vissza, és tapasztalatból tudjuk, hogy ha 3 ezren beikszelik, hogy elmennek egy bulira, akkor jó, ha 100-an tényleg ott vannak. Egyik jóslatom se jött be: ugyanis amikor fél 5 körül odaértem a 3-kor nyitott üzletbe, némelyik póló már készlethiányos volt és ilyen sor fogadott:
Meg egy csomó éppen száradó felső punci, suna, nuni feliratokkal. Szóval a célközönség nem igazán erőltette meg a fantáziáját, viszont legalább tényleg fogékony volt a puncis pólóra, így egy jó hangulatú esemény kerekedett az akár kínosan is elsülhető marketingfogásból. A szervezők azt mondták, már fél 3-kor kígyózott a bolt előtt a sor, és abban az egy órában, amit ott töltöttünk, nem csökkent kicsit se a tömeg. A csajok nevetgéltek, beszélgettek, pont átjött a lényeg: bátran nevén merte nevezni mindenki azt, ami a lába között van, a kezdeti szégyenlősködés a fél órás sorállás közben abszolút eltűnt és mire eljutottunk a nagyon szépen festő kalligráfus fiúig, aki serényen készítette a sunás felsőket, simán bemondtuk neki, hogy mókus meg piñata.
A helyszínen beszéltünk a Je Suis Belle tervezőjével, Kiss Tibivel is: ő egy percig sem tartott attól, hogy rosszul sül el a kampány, mint mondta, az egész pont olyan viccesen provokatív és vagány, mint a JSB márka – egyébként meg nem érdekli, ha valaki szerint ciki kiírni magunkra, hogy punci. A szervező cég ugyan egy intim higiéniás termékeket készítő márkát reklámoz, de mint mondták a helyszínen, a pólós akció egy nagyobb kampány része, melynek lényege, hogy a nők szabadabban, szégyenkezés nélkül beszéljenek végre a saját testükről. Ez abszolút szép cél, nem lehet vele nem egyetérteni, még akkor is, ha épp hüvelytablettát akarnak vele eladni.
Egyébként a pop up bolt sokkal inkább a pólódizájnokról és a felszabadult beszélgetésről szólt, mint a reklámozott termékekről, és kicsit sem volt kínos az egész. Ha érdekli a dolog, pénteken 3-kor ismét kinyit az üzlet a budapesti Paulay Ede utca 29-ben, de siessen, mert összesen 500 pólót készítettek elő erre az eseményre, és ennek nagy része már csütörtökön elkélt, ha pedig mind elfogy, akkor egyszerűen bezár a bolt. Részletekért katt ide!
A témában megkérdeztük Dr. Ambrus Zoltán szülész-nőgyógyászt is, hogy melyek azok a leggyakrabban használt szavak, amelyekkel a páciensek nevezik nemi szervüket. „A hozzám érkező hölgyek leginkább hüvelynek szokták nevezni nemi szervüket. Tapasztalataim alapján, maga a hüvely szó önmagában kicsit félelemérzetet kelt a páciensek körében, így nem szívesen mondják ki, inkább ragozott formában használják, mint például: „hüvelyi váladékozás” és nem ritka az sem, hogy inkább körülírják a dolgokat, „ott lenn”, stb... A nem annyira rutinos, 16-18 éves korosztálynál más a helyzet, ők zavarukban többször használják azt a kifejezést, hogy „nuni”. Jó dolognak tartom, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy egyáltalán nem szégyen nevén nevezni a dolgokat, míg a férfiaknál a pénisz teljesen elfogadott megnevezés, addig a nőknél a hüvely, illetve a vagina is hasonlóan diszkrét és szégyenérzet nélkül használható megfogalmazás.”