A DailyMail nemrég arról számolt be, hogy akár két és fél évre is börtönbe küldhetik a D&G tervezőit, Domenico Dolcét és Stefano Gabbanát. És hogy mivel vádolják őket? Az adóhivatal szerint egymilliárd eurónyi adót nem fizettek be az olasz tervezők, ezért kell most felelniük. Ritka az ilyen eset, amikor ténylegesen bíróság elé kerül az ügy.
A duó, amely többek között Madonnát és Naomi Campbellt is öltözteti, természetesen tagad, de az eljárásra természetesen ez nincs jelentősebb hatással. Az idei tavaszi-nyári szezon trendje a fekete-fehér csíkos felső, lehet, hogy élesben tesztelhetik majd?
Szigorított ellenőrzés
Az olasz kormány hajtóvadászatot indított az adóelkerülőkkel szemben, a razziáknak számos magánszemély is áldozatául esett. Angliában sem ússzák meg könnyen a cégek: jelenleg a Google-t, a Starbucks-ot és az Amazont vonták fokozottabb vizsgálat alá.
Tipp Önnek tőlünk!
Amennyiben szereti a D&G termékeit, de eddig nem volt rá elegendő pénze, úgy azt ajánljuk, látogasson el a Mammut I. bevásárlóközpontba, ahol márciusban nyílt outlet várja a vásárlókat, sok esetben az eredeti ár harmadáért!
A vádak szerint Dolce és Gabbana egy 2004-ben, Luxemburgban alapított cégnek, a Gadónak adta el a D&G és a Dolce&Gabbana márkákat. Hogy miért? Azért, mert sokkal alacsonyabbak az adókulcsok, mint Olaszországban, ami pont az egyik legfájdalmasabb közterheiről híres. A tettükért akárt 30 hónap büntetést is kaphatnak. Azért aggodalomra akkora ok nincs, hiszen egy ekkora cégnek nehezen elképzelhető, hogy ne a legkiválóbb ügyfélgárda védje az érdekeit.
A másik oldal
Sokkal gyakoribb az az eset, amikor a tervezők indítanak pert, legtöbbször azért, mert a konkurencia lemásolta egy-egy ikonikus darabjukat vagy éppen olyan online vásártérre bukkannak, ahol a termékeik replikáit árulják. Legutóbb a Versace nyert pert, méghozzá egy olyan csoporttal szemben, akik az eBay-en árulták a táskáik másolatait. A per évek óta húzódik, a Griffith Suisse Luxury Group végül - érthetően - vesztesen került ki az ügyből, így akik olcsóbban szerettek volna Versace-retikülökhöz jutni, fel kell, hogy adják terveiket.
"A replikák nem csak amiatt károsak, hogy rontják a márka imidzsét, de nagyon sok esetben ezek a fekete piacon, gyerekmunkával készülnek" - mondta Gian Giacomo Ferraris, a Versace vezérigazgatója.
Mi a megoldás a másolatok ellen? "Minden termékünk egyedi kóddal rendelkezik, a vásárlók online tudják ellenőrizni, hogy az adott termék tényleg a mi kezeink készült-e vagy csak egy olcsó utánzat" - tette hozzá Ferraris. Azért tegyük a kezünket a szívünkre: a legtöbb Versace-ruha és kiegészítő annyira giccses, hogy sokszor egy valódiról is nehéz elhinni, hogy eredeti és nem másolat.