Egyre terjed Nagy-Britanniában a környezetvédők mozgalma a divatiparon belül is. A szigetországi divatélet egyik állandó témája újabban, hogy hogyan lehet "zöldre festeni" az otthoni gardróbot és megváltoztatni a vásárlási szokásokat. A környezetvédő vásárlás egyik legfontosabb elve, hogy senki ne dőljön be ész nélkül a reklámoknak és leértékeléseknek, amit pedig mégis megvesz, azt igazítsa meglévő ruhatárához - vallja a London Fashion Week Ecologist at esthehica című kiadványa.
Ha vásárol valaki, főleg természetes anyagból készült minőségi ruhafélét szerezzen be, amelyet nem dob ki fél év múlva. Egy felmérés szerint a nők a gardróbjukban lévő holmik egytizedét soha nem veszik fel. Ez sokszorosan fölösleges pénzkidobás, és nem csak a vásárló részéről. Hiszen akik ezeket a ruhaféléket legyártották, közben energiát pazaroltak és szennyezték a környezetet.
A fast fashiont, azaz gyors divatot - a fast food, azaz gyorsétkezés mintájára - ma már sokan elítélik, értelmetlennek tartva a divatipar létérdekeként funkcionáló szezononkénti modellváltásokat.
A környezetvédő divat másik fontos előírása, hogy a pénztárnál ne kérjen senki fölöslegesen műanyag szatyrot, de ha lehet, papírzacskót se fogadjon el (ennek előállítása is környezetszennyező), inkább vigyen magával egyet-kettőt a már otthon lévő zacskók közül. A fölösleges nejlonzacskók lassan ellepik az egész Földet, olyannyira, hogy a szeméthegyek nagy részét ezek a nagyon lassan lebomló műanyagok alkotják. (Forrás: MTI)