Mennyire illik nyaggatni a pincéreket egy étteremben?

„Házi készítésű a kelkáposzta?” „Sütőben, serpenyőben vagy olajban sütitek a krumplit?” Hány ilyen és ehhez hasonló kérdést tehetünk fel egy rendelés során?

A Takeout pincérnője szerint tulajdonképpen akárhány kérdést feltehetünk, elvégre közös érdeke a feleknek, hogy a lehető legjobb élményben részesüljenek a vendégek. Az elégedett kuncsaftok több borravalót adnak és vissza is járnak majd, ha tehát néhány kérdés megválaszolása segít a választásban, nem jelent problémát a kérdezősködés. Kivéve, ha a tányéron kikötő csirke életének specifikus részletei érdekelnek valakit: „Hány testvére volt? Reggel vagy este zuhanyzott?”

A munkájuk része

Ha tehát nem egy étel zsírtartalmának 5 tizedesjegyig pontos meghatározására kéred a pincéredet és nem olyan fennkölt filozófiai problémákat vetsz fel, amelyek még Platónt és Kierkegaardot is megizzasztották volna, a pincérnő szerint nyugodtan kérdezhetsz. A kiszolgálás mellett ez is részét képezi ugyanis a munkájuknak, ha pedig annyira időszűkében vannak, hogy a hozzávalók vagy az adagok leírása is nehezükre esik, valószínűleg amúgy is eljött az ideje, hogy felvegyenek még valakit.

shutterstock 540638545
Fotó: Shutterstock

Jobb, mint csendben szenvedni

A nap végén amúgy is akkor járnak a legjobban, ha jól választanak és elégedetten távoznak a vendégek, ha tehát néhány kérdés megválaszolása segít a nemes (és anyagilag is kifizetődő) cél elérésében, valószínűleg a kérdésekkel sem lesz bajuk.

Mustra