A hatékony időbeosztás 8 alapszabálya

Mindössze néhány percet vesz igénybe, hogy átgondold és megtervezd a holnapot, ezáltal nemcsak a hatékonyságodat maxolhatod ki, de sok stressztől is megkímélheted magad.

Ha hosszabb távra nem is tudunk manapság tervezni, netán kénytelenek vagyunk időnként átírni az eredeti terveinket, már azzal rengeteget könnyíthetünk az életünkön, ha megtanuljuk jól beosztani a nap 24 óráját és rangsorolni a teendőinket.

A Medium cikke nyomán íme néhány jó tanács, amely neked is segíthet egy jól átlátható és betartható menetrend összeállításában.

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

„Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

1. Priorizáld a teendők listáján szereplő dolgokat úgy, hogy megnézed, az adott napra mi minden van betervezve, majd határozd meg a legfontosabb és legsürgősebb feladatokat.

2. Halogass. Azokat a teendőket, amik kevésbé időhöz kötöttek, halaszd másnapra vagy még későbbre.

3. Nézd meg, hogy a fennmaradó feladatok közül melyek illeszkednek szorosan a céljaidhoz, ezeket tartsd szem előtt, a többi feladatot pedig állítsd fontossági sorrendbe.

4. Edd meg a békát! Azaz hallgass Mark Twainre, aki állítólag ezt mondta: „Ha a te feladatod megenni egy békát, a legjobb, ha reggel teszed meg. Ha pedig két békát kell megenned, akkor kezdd a nagyobbal.” Magyarul: a legnehezebb feladatot végezd el leghamarabb – ahelyett, hogy folyton csak halogatnád. 

5. Vedd figyelembe a bioritmusodat, az aktuális kedélyállapotodat és a teljesítőképességedet, és ezeknek az szempontoknak az alapján tervezd meg egy-egy munkanapodat. A nagy összpontosítást és bonyolult kognitív munkát igénylő feladatokat lehetőleg akkorra időzítsd, amikor tényleg tiszta fejjel tudsz gondolkozni.

6. Az e-mailek megválaszolását vagy az agyalósabb, komoly mentális munkát igénylő feladatokat a reggeli órákra ütemezd be – vagy akkorra, amikor a legéberebbnek szoktad érezni magad.

7. A találkozókra, tárgyalásokra lehetőleg ebéd után keríts sort, a kutatások alapján ugyanis a délután, különösen a 15 óra a legoptimálisabb idő a társasági tevékenységekhez.

8. Ne azért hagyj 30-60 perc időt egy-egy tevékenységre, mert attól rendezettnek tűnik a naptárad, hiszen ezzel sokszor csak pazarlod a drága időd. Ha egy meeting a gyakorlatban csak 7 percet vesz igénybe, akkor máris nyertél 23 értékes percet, amivel szabadon gazdálkodhatsz.

Oszd meg másokkal is!
Mustra