Egyél lassan, és nem leszel túlsúlyos

Egy japán kutatás szerint elég egyszerű a dolog: minél lassabban eszel, annál kisebb a valószínűsége, hogy elhízol.

A 60 ezer japán adatait átnyálazó kutatók szerint azoknak, akik lassan esznek 42 százalékkal jobbak az esélyei arra, hogy megfelelő maradjon a testsúlyuk, és még az átlagos tempóban falatozóknak is sokkal jobbak az esélyei arra, hogy megússzák az elhízást. A kutatásról a Guardian számolt be. 

Nem verseny

Nem ajánlott tehát olívaolajjal vagy vajjal csúszdává alakítani a nyelőcsövedet, hogy minél előbb túleshess az étkezéseken. Mindez a telítettség érzés kialakulásával van egyébként összefüggésben. Az agynak nagyjából 20 percre van szüksége ahhoz, hogy felfogja végre, hogy gazdája eleget zabált már és ideje felfüggeszteni a falatozást. A gyorsevők között éppen ezért sokkal többen vannak azok, akik túleszik magukat, ők ugyanis esélyt sem adnak az agyuknak arra, hogy az még időben reagálhasson az étellavinára.

shutterstock 635107790

Lassíts!

Szerencsére rengeteg olyan praktika és trükk áll a gyorsevők rendelkezésére, amivel lelassíthatják a folyamatot. Sok táplálkozási szakértő javasolja például azt, hogy aki úgy érzi, túl gyorsan dolgozik, tegye le az evőeszközeit két falat között. Egy pohár vízzel szintén elejét vehetjük annak, hogy telezabáljuk magunkat, a szervezet hajlamos összetéveszteni ugyanis a szomjat és az éhséget. Azzal is lassíthatunk a folyamaton, ha beszélünk valakihez evés közben, és a telefon képernyője helyett az ételekre meredő emberek is gyorsabban jóllaknak.

Ezt egyébként egy 2011-es kutatás is megerősítette. A résztvevőkkel héjas és pucolt pisztáciát zabáltató kutatók szerit ugyanis nemcsak azért fogyasztottak kevesebbet a héjas pisztáciával megetetett diákok, mert a héjjal is bajlódniuk kellett. Ők ugyanis a mellettük felgyülemlő maradványokkal is szembesültek, ez a látvány pedig szintén olyasmi, ami segíthet megértetni az agyunkkal, hogy ideje megállt parancsolni a pisztáciamajszolásnak.

Rágásszám

Ha pedig semmi sem segít, számold meg, hányszor rágsz meg valamit. Főleg a húsokat és a zöldségeket érdemes jól megrágni. Az optimális rágásszámot általában 20 és 30 közé lövik be a dietetikusok, bár van olyan is, aki a már-már nyugtalanítóan specifikus 32-es számra esküszik ez ügyben.

Blogmustra