Sokat fáj a hátad? Nem a rossz tartás az oka!

A fizikoterapeuta szerint a krónikus hátfájás hátterében nem a rossz tartás, sokkal inkább a mozgásszegény életmód áll. De mit tehetünk ellene?

Nem a modern életformából fakadó helytelen tartásunk miatt vannak hátfájdalmaink - állítja Eric Robertson, a Dél-Kaliforniai Egyetem fizikoterapeuta professzora. Nincsenek olyan kutatási eredmények, amelyek a hátfájás és a nem megfelelő testtartás közötti kapcsolatot bizonyítanák. A fájdalom oka inkább arra vezethető vissza, hogy nem mozgunk eleget.

Veled is megesik, amikor sokat ülsz, hogy fáj felkelni?
Veled is megesik, amikor sokat ülsz, hogy fáj felkelni?Fotó: Shutterstock

A legtöbb fájdalom a gyenge vagy merev izomzatnak köszönhető

„Képzelj csak el egy olyan napot - magyarázza Robertson - amikor meg se mozdítod a nyakad. A nap végére nagy valószínűséggel nehezedre esik majd bármerre fordítani a fejed. Nos. Ugyanez történik a testünk izmaival, amikor egész nap autóban vagy egy íróasztalnál ülünk.”

De dolgozni, autózni, valahogy élni kell. Mi a megoldás?

Mit tegyünk fájós hátunkkal, a nyaki, vagy vállmerevséggel?

  • Mozgassuk meg a berozsdásodott ízületeinket
  • Kezdjünk el jógázni
  • Válasszunk valami olyan mozgásformát, ami a teljes testet átmozgatja
  • Iktassunk nyújtógyakorlatokat a napi rutinba, különös tekintettel a hát alsó szakaszának izmaira, a csípőre, az ágyékra és a nyakra
  • Ha legközelebb érezzük a kezdődő fájdalmat a nyakunkban, vagy a hátunkban, azonnal lássunk neki a testünk átmozgatásának, átnyújtásának, így előzve meg az erősebb fájdalom kialakulását
  • Ha nem szűnnek meg a fájdalmak, érdemes gyógytornász segítségét kérni
Mustra