„A frizurára azért is fektetünk nagy hangsúlyt, mert ez a legfontosabb, napi 24 órán át viselt divatkiegészítőnk"- határozta meg a mindenkori hajviselet lényegét Wayne McHugh a Toni&Guy londoni művészeti csapatának igazgatója.
A nap szava: szalongyönyörű
A nemzetközi szalonhálózat szakembere Budapesten, a Baraka étteremben tartott frizurabemutatót „Hair We are" címmel, amely legfőképp arról szólt, hogy a márka által forgalmazott termékeket hogyan kell használni. Wayne McHugh is sajátos kifejezésekkel élt, de előtte, egy magyar szakemberek szájából is hallottunk olyan gondololatokat, mint például a termékek segítségével otthon is elérhetjük a „szalongyönyörű hajat".
Toni és Guy családi vállalkozása
A Toni&Guy fodrászatot 1963-ban alapította a Londonban élő testvérpár Toni és Guy Mascolo. Ma már 41 országban vannak jelen összesen 405 szalonnal, és 28 képzési központtal, és számtalan fodrászdíjjal. A kiskereskedelmi termékeik a világ 51 országában kaphatók parfümériákban. A szalon hálózat jelenlegi művészeti vezetője Toni Mascolo szintén mesterfodrász lánya Sacha, akinek férje, James Tarbuck a márka igazgatója, így a vállalkozást a család viszi tovább.
A fodrászbemutatón három modell előre levágott és beszárított frizurából igyeketett kihozni a legtöbbet Wayne McHugh, és az előadásában voltak érdekességek úgy is, hogy nem a termékek reklámozása szempontjából figyeltük az eseményt. Mindössze arra nem tért ki, hogy a 2010-es évben milyen színek és fazonok lesznek a legdivatosabbak, bizonyára a sokszor hallott „minden divat" elv szerint kell gondolkoznunk.
A szalonhálózatban egyébként összesen harminc szakember dolgozik abban a csapatban, amelyik a fazonokat, a színeket és a trendeket meghatározza - 18 hónappal előre.
Nóra frizurája többdimenziós
„Hiszünk abban, hogy a vendégeink élete többdimenziós, miért kellene, hogy a frizurájuk egydimenziós legyen?"- fogalmazott a mesterfodrász első modellje, Nóra érkezésekor. A tíz perces hajformázás során a három dimenziót: a szélességet, hosszúságot és magasságot sikerült érinteni, a negyedik dimenzió, az idő a fodrászoknál valószínűleg abban a kérdésben szokott megmutatkozni, hogy vajon meddig is tart a frizura?
Megtudtuk, Nóra rövid haját tömegnövelő samponnal mosták meg, amelyet a legjobban a „speciális keveréstechnikával" lehet jól formázni: vagyis oszlassuk el a hajformázót a kézben, amelyik így felmelegszik, és a tövektől a hajvégekig haladjunk, amikor felvisszük. „Ez is a filozófiánk része: hogy másik termékkel teljesen más kinézetet tudsz elérni" - mondta a fodrász.
Nóra hajáról annyi információ derült még ki, hogy lapos, sima frizurája az Interektív kollekció alapján készült, és az egyszerűsége rejti magában a számos formázási lehetőséget. A végeredmény itt a mesterségesen előállított, szélfújta frizura volt.
Eszter haját a parókák ihlették
A következő modell, Eszter konyakszínű bubija is az Interaktív kollekcióból való."A fazon neve Victoria. Ennek a frizurának az inspirációja a Vogue egyik fotózása volt, ahol a modellek parókakollekciót mutattak be"- mondta Wayne McHugh arra utalva, modelljének a frizurája a parókákat utánozza.
A klasszikus paróka stílus végül is az arcba szárított tincsekkel valósult meg, a fodrász most is tincsenként hajtogatta a modell haját, amelyik a bemutató végén úgy állt, mintha a metró szellőztetése közben erős hátszél kapta volna el. Eszter hajáról annyi kiderült még, hogy nem egységesen szögegyenes, ezért hajsimító sampont használtak mosáskor, így könnyebb később formázni.
Zsófia haja a tengerparti luxust idézi
A harmadik modellt úgy konferálta fel a mesterfodrász, mint akinek hullámos a haja, de amikor a szőke lány a pódiumra lépett, a haja egyenesebb volt, mint amilyen kép a hullámos hajról él általában az emberekben.
A lépcsőzetesen levágott frizura neve Lux, amelyik, „elegáns, a luxus látszatát keltő haj". Mint azt Wayne elmondta, ebből az alapból nem a klasszikusan elegáns fazont szeretné kialakítani, hanem egyfajta „tengerparti stílust."
Zsófia haja vékonyszálú. „A hullámos haj általában száraz, ezért fontos, hogy az ápolása során adjuk vissza a nedvességtartalmát"- mondta a fodrász, aki előzőleg úgynevezett mélyhidratáló samponnal mosatta meg modellje haját.
Azt a trükköt is bemutatta, amellyel a hosszú, hullámos hajnak tömeget lehet adni. „A szalonban megkérjük a vendéget, hogy hajtsa le a fejét, és a szárítóval a hajtőnél hideg levegőt fújunk rá, ezzel a tőnél is dúsabbnak hat." A hajvégeket ismét tincsenként csavargatta a mesterfodrász, a vállra omló haj így hatott dúsabbnak.
„Ilyen frizurát magazinos fotózáskor szoktunk készíteni"- mondta, és végül abba avatta be a nézőket, hogy miért olyan gyakori, hogy a múltbeli divatkorszakokból szereznek a fodrászaik inspirációt. „Azért a múltat tartjuk ilyenkor szem előtt, mert a jövőt nem ismerjük"- ezzel zárjuk a beszámolót.
fotók: marquez
• A hajfestés tíz alaphibája
• Görög Zita a magyar Lohas ikon
• Visszatérnek a tüzes vörösek
• A tupírkészítés szabályai