Magyar tervező öltözteti Christine Kelly-t az SOS Love-ban

Zanza!

Valamiért fekszik nekünk ez a romantikus vígjáték dolog: az újabb dobás címe S.O.S Love! - és a napokban, az amerikai helyszínek után, megindult a hazai forgatás is. Szilas Rita divattervezővel beszélgettünk, aki többek között Zoya, a dúsgazdag orosz maffiózó lányát ruházza.
Fotó: Hujber Ferenc és Daryl Hannah
Fotó: Hujber Ferenc és Daryl Hannah

Már nem csak vízilabdában, Tokajiban és pirospaprikában vagyunk erősek, de úgy látszik, valamiért fekszik nekünk ez a romantikus vígjáték téma is. Annak idején az S.O.S szerelem 2007 legnézettebb magyar filmje lett. Az újabb dobás címe S.O.S Love! -Az egymillió dolláros megbízás, melyet Sas Tamás jegyez.

Az amerikai helyszínek után - elindult a film hazai forgatása is, amerikai, magyar és orosz szereplőkkel. Olyan nevek köszönnek vissza a szereplőgárdában, mint Kovács Patrícia, Szinetár Dóra, Árpa Attila, Hujber Ferenc és Hevér Gábor. Feltűnik mellettük Deryl Hannah és Billy Zane is, a főszerepet pedig két hollywoodi fiatal, C. J. Thomason és Christine Kelly alakítja. A bemutatót december 15-re tervezik. Ez lesz a filmtörténet első 3D-ben nézhető romantikus vígjátéka.

Nem látszunk, de ott vagyunk a filmben

"A forgatáson egyáltalán nem számít kiváltságnak, ha valaki designer" – tudtuk meg Szilas Rita tervezőtől. A divattervezők, stylistek, sminkesek, ugyanúgy szerves részei a produkciónak, mint az operatőrök, a technikusok és az asszisztensek, ők végzik a háttérmunkát: „Azért, mert nem látszunk, még ott vagyunk a filmben. Természetesen az én feladatom elsősorban Zoya, a dúsgazdag orosz maffiózó lányának öltöztetése. Jelen kell lennem minden szereplésénél. Mivel ő a főszereplő, nagyon feszes munkát igényel az öltöztetése, nem engedhetek meg magamnak semmiféle lazsálást.”

A forgatás során nagyon sokszor adódtak  váratlan szituációk. „Az első forgatási napomon mindjárt azzal a nehézséggel találtam magam szemben, hogy a filmben szereplő kopasz macska felkarmolta Zoya ruháját, de volt már példa arra is, hogy más haja lett a főszereplőnek, mint amiről tudtam, és nem fért rá a kalap. A kalapot ott azonnal kellett megnagyobbítanom. A stylistoknak ezek a problémák nem okoztak gondot, napi rutinnal oldották meg őket, nekem azonban új feladat volt mindez, de sokat tanultam belőle és megedződtem.”

Kedvet kapunk majd a magyar divattervezők kollekcióihoz is

A fiatal tervezőnek ez az első filmes felkérése. Az utóbbi időben sokféle érdekes dologgal megkeresték már különböző rendezvények szervezői. Egy kulturális menedzser például azzal az ötlettel állt elő, hogy kortárs írónőket fotózzanak Rita írógép-táskáival.

Ezt a filmes felkérést is egy ilyen váratlan helyzet hozta. „Megkeresett az egyik producer és azt mondta „Ezek a cuccok nagyon jól mutatnának Zoyán.” Abszolút nem az én érdemem volt, hanem a munkáimé. Örömmel veszem észre, hogy a ruháim, táskáim sokaknak beindítják a fantáziáját, így új lehetőségek, új kapuk nyílnak meg előttem.”

Árpa Attila egyszer azt nyilatkozta, hogy ritka a magyar filmes közegben, hogy a szereplők designer ruhákat viselnek. Megkérdeztük Ritát is erről. „Árpa Attila több filmben szerepelt, mint én, és biztosan jobban tudja. Félre téve a viccet ezzel én is egyetértek. Remek kezdeményezésnek tartom, mert a film ezzel felhívja a befogadók figyelmét arra, hogy a jól bevált konfekciók mellett van egy másik alternatíva is, a designer ruhák. Egy olyan világban élünk, ahol a sztároknak, színészeknek nagy figyelmet szentel az ember, és szívesen utánozza őket.”

Ilyen egy hisztis nő ruhatára

A filmben szereplő Daryl Hannah és Billy Zane stylistja Náray Tamás volt a Los Angeles - i forgatásokon. Interjúalanyunk pedig Christine Kelly-t öltözteti, akinek a szerepbeli személyiségvonásai (hisztis, elégedetlen, álmodozó) is befolyásoló tényezők lehettek a ruhatár kialakításában.

„Egy kicsit én is Zoya bőrébe bújtam, hogy jobban azonosulni tudjak vele, és ráérezzek arra, mit visel szívesen, milyen személyiség, milyen tulajdonságai vannak, hogyan szemléli a világot. Christin Kelly-nek inkább csak a testi adottságait kellett ismernem, és Zoya személyiségével összegyúrni, és nem utolsó sorban a saját stílusommal ügyesen komponálni. A filmes munka nem az önmegvalósításról szól, hanem csapatjáték."

Blogmustra