Miért imádják a férfiak a Ferrarit?

Zanza!

"Hétvégén kocsiztunk a fiammal, és persze, hogy tetszett neki, hiszen ez egy Ferrari." A legcsodálatosabb árukapcsolás részese lehetett a magyar sajtó, amikor a Speiz elé beállt két veterán, és négy újabb Ferrari, hogy az alakuló gyűlését az étteremben tartsa. Igazából más nem is történt, talán még azt érdemes kiemelni, hogy arra a kocsira volt mindenki kíváncsi - férfiak is - amelyikbe egy gyerekülést is be lehet tenni.

Magának a Ferrarinak a szeretete, magának a technikának, a történetének, az embernek a tiszteletére alakult ez a klub. Az új modellekről, a régi modellekről, túrákról, utazásról, vagyis mindenről szó lesz, ami a Ferrarihoz köthető” – foglalta össze kérésünkre Pásztor Tamás, a Ferrari klub alakuló ülésén a miérteket.

Hat baromi drága autó egy helyen

A számunkra legérdekesebbnek tűnő tag sokadmagával együtt szabaddá tette a kedd délutánját, hogy gépjárművével a Speiz étterem elé parkoljon, hogy ezzel is népszerűsítse a vendéglátóipari egységet, illetve megmutassa a Várnak, milyen az, amikor hat baromi drága autó egy helyen parkol.

„Nemcsak jó az autója, de vezetni is tud” – méltatták az ötödik sofőrt a klubtagok, amikor beparkolt a Ferrarijával az étterem elé, de ezen kívül nem igen történt semmi az eseményen. Persze elmondták, hogy akinek olyan kifinomult ízlése van, hogy Ferrarit vesz, az gasztronáci is, tehát ezért esznek ott, ahol Rudits Károly vezeti az éttermet, és Feke Zoltán a séf. Az egykori Restaurant Lou-Lou étterem tulajdonosa volt olyan kedves és két ételt is kihozott a konyháról, hogy ne csak messziről nézzük, amint szavaznak, beszélgetnek a tagok, hanem valamennyire mi is részesei lehessünk a csodának.

Pásztor azt is elmondta, amikor kiszakítottuk a társaságából, hogy van, akik régebb óta ismerik egymást, de természetes, hogy most újak is csatlakoztak a csapathoz. Persze lehet sejteni, attól a jövőben sem kell tartaniuk, hogy nem férnek el egy húszfős asztalnál, hiszen körülbelül csak egy tucat Ferrari van az országban. A rendszámuk cserébe olyan változatos, mint az időjárás. Mivel a tulajdonosok itt is, ott is élnek, inkább csak ott is rendszámuk van, ezért nem kell kiakadni, ha például szlovák rendszámú Ferrarit látunk az utcán.

Tetszik apa, előzzük meg még azt is

„Én olyan Ferrarit szerettem volna, amivel a családot is elvihetem. Ezt a Ferrarit Enzónak készítették - akkor már idősebb volt ő is -, hogy ne egy versenyautóba kelljen bekuporodnia. Az ő tiszteletére készült ez 2+2-es. Hétvégén kocsiztunk is a fiammal, és persze, hogy tetszett neki, hiszen ez egy Ferrari. Tetszik apa, előzzük meg még azt is – mondta nekem.”

Pásztor kocsijának – 2+2-es – motorját páran még bőgették egy kicsit az étterem előtt, a közel kilencven milliót érő kocsikba persze nem ültek be, mert úgy tűnik, valójában a gyerekülést is befogadó veterán kocsi a menő. Ezt csodálták ugyanis a legtöbben.

Tizenkét henger az élvezet kedvéért: Ferrari teszt a Total Caron.

Idős urak kompenzációs játékszere

Arra a kérdésre is kerestük a választ, hogy vajon azok a férfiak, akik nem Ferrari-tulajdonosok, vágynak-e rá, hogy azok legyenek.

Lackó, 35: Mindegy, ki mit gondol, Space Cowboy vagyok

Tíz éve azt gondoltam, hogy a Ferrari idős urak kompenzációs játékszere, pláne a piros. A Lamborghini az más, az már igazi férfiaknak való, nem egy klisé, leszámítva a hivalkodó felfelé ajtókat. A legjobb csajok is Countachal voltak. A Lambo az nem kommersz, ott van egyéniség, és különben is a bika keményebb, mint a ló. Mondjuk a váltó mindig tetszett a Ferrariban, de az mégsem az egész kocsi. A régi Ferrarik is tetszettek, de hát USD 14,6 milliót jelent, az sok (ez volt a rekord összeg, '89-ben). 5 éve, amikor már elég sok Gallardo (baby Lambo) volt látható, akkor már nem tűnt olyan keménynek a Lambo és megjelent az Enzo...és Jay Kay is vett egyet. Jay Kay meg ugye nem is idős, és nem nagyon kell kompenzálnia, híres autó-bolond, hiteles is...gondoltam, ha nem piros 'ferkát' veszek (vennék) hanem szürkét: az más. Mióta ezt láttam azt gondolom, hogy mindegy ki mit gondol, én benne ülök és én vagyok a Space Cowboy.

Gábor, 36: Furcsa nők barátkoznának velem

Nem szeretnék Ferrarit. Ki kell belőle kászálódni, olyan alacsonyan ül benne az ember. Önmagában amúgy sem ér sokat egy luxusautó. Csak a baj lenne vele, furcsa nők kezdenének el barátkozni velem, meg bunkó módon parkolnék vele, mert az a Ferrarival jár. Nyilván 10-15 év múlva majd jobban szeretnék egy Ferrarit, hogy furcsa nők barátkozzanak velem, és még az sem zavarna, ha zihálva kapaszkodnék ki belőle a rossz derekammal. De addig elég lenne egy Infiniti QX, a városi tank, abban elférnek a barátok, a kutya, meg egy hordozható strandröplabda-pálya. Praktikus, mégis baromi feltűnő.

Ákos, 33: A sportkocsik bazi egyszerűek

Nem szeretem a sportkocsikat. Azt hiszem, nem tudok annyira vezetni, mint amennyire ezekhez kell. Én kényelmes, nagy autókra vágyom néha főleg a francia belső kényelem az, ami tetszik. A sportkocsik általában bazi egyszerüek, semmi csicsa, csak a lóerő. Az amerikai sportkocsik már jobban érdekelnek...mondjuk egy Mustang, az jó lenne második kocsinak.

Szerző: Határ Viktória

Blogmustra