Nehogy ezt edd lefekvés előtt, rémálmaid lesznek tőle

Olvasási idő kb. 2 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy új kanadai kutatás szerint az éjszakai sajtfogyasztás valóban összefügghet a rémálmokkal – különösen, ha valaki laktózérzékeny. A vizsgálat eredménye arra utal, hogy a tejtermékek ilyenkor felerősíthetik az éjszakai nyugtalanságot.

Bizonyosan sokunk számára ismerős az a régi mondás, hogy nem szabad lefekvés előtt sajtot enni, mert rémálmokkal járhat. A University of Montreal legfrissebb felmérése szerint lehet némi igazság is ebben: főként azok számoltak be nyugtalan éjszakákról, akik laktózérzékenyek vagy más tejtermékekre érzékenyek.

Esetek, amikor valóban rémálmokat okoz

A kanadai kutatók több mint 1000 embert kérdeztek ki az étkezési szokásaikról, álmaikról és alvásminőségükről. Az eredmények szerint körülbelül 33 százalék számolt be rémálmokról, és 40 százalék mondta azt, hogy bizonyos ételek (például tejtermékek, desszertek és csípős étkek) hatással vannak az alvásukra.

A rossz emésztés és a kellemetlen alvás erős összefüggésben áll egymással
Fotó: Jupiterimages / Getty Images Hungary

A tanulmány egyik legmegdöbbentőbb eredménye, hogy a laktózérzékenyek körében sokkal erősebb kapcsolódás volt a tejtermékek fogyasztása és a rémes álmok között. Ez valószínűleg azért lehet, mert a szervezetük nehezebben emészti meg a tejet, ami emésztési panaszokat okoz, és ez az alvás közbeni nyugtalanságban is megmutatkozhat. A magyarázat egyszerre fizikai és pszichológiai: a bélrendszeri kellemetlenség (például puffadás, görcs) megszakíthatja az alvás REM fázisát, amely alatt

élénk álmok és rémálmok alakulhatnak ki, valamint tovább emeli az alvás alatti éber állapotot.

Ugyanakkor korábbi kutatások nem találtak egyértelmű összefüggést a sajt és rémálmok között. Egy 2005-ös brit vizsgálat semmilyen rémálomgyakoriságot nem mutatott ki sajtbevitel esetén, sőt, egyes sajtfajták pozitív, emlékezetes álmokat váltottak ki, ám ezek nem tekinthetők reprezentatívnak.

A szakértők így azt javasolják, hogy aki gyakran alszik rosszul vagy szenved rémálmoktól, az kerülje a tejtermékeket, különösen, ha éjjel nassol, és ne fogyassza őket legalább 2-3 órával lefekvés előtt. Emellett az alkohol és a nehéz, zsíros ételek is ugyancsak hozzájárulhatnak a nyugtalan éjszakákhoz.

Ha kíváncsi vagy a trükkre, ami garantálja a jó alvást, még a kánikulában is, figyelmedbe ajánljuk ezt a cikkünket is.

Clear Collagen Professional italpor

A BioTechUSA segít céljaid elérésében

A BioTechUSA elkötelezett az egészséges életmód támogatása mellett. A kiegyensúlyozott étrendet az egyéni szükségletekhez igazított, gondosan megválasztott étrend-kiegészítők egészíthetik ki a tudatos életmód támogatására.

További információkért kattints ide.

hirdetés

Pásztor Liliána
Pásztor Liliána
Újságíró, szerkesztő
Pásztor Liliána a Pázmány Péter Katolikus Egyetem kommunikáció és média szakos hallgatója. 2024-ben csatlakozott a Dívány szerkesztőségéhez.
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Világom

Egy lélek sem lakik a menekülő keresztények szigetén: ma már csak egy magányos templom őrzi Nozaki titkát

Több mint 250 éven át titokban őrizték hitüket azok a japán keresztények, akik a hatóságok elől az ország legtávolabbi szigeteire menekültek. Nozaki az egyike volt azoknak az elszigetelt menedékhelyeknek, ahol a kereszténység követői a vallási tilalom ellenére is fenn tudták tartani közösségeiket. Noha a Nagaszaki prefektúrához tartozó apró sziget ma már lakatlan, különös múltja miatt mégis sokan kíváncsiak rá.

Világom

Betiltották a középkorban a gombot: nők nem viselhették

A pazarlás visszaszorítása érdekében egészen szélsőségesnek tűnő rendelkezések korlátozták a középkori olasz városok lakóinak kinézetét. Többek között gombot sem hordhatott mindenki, de a hajviseletet és az otthoni öltözködést is szabályok közé szorították.

VIP

Fehérjepor nőknek: marketingfogás, vagy tényleg szükségünk van rá?

A fehérjeporokról sokan még mindig azt gondolják, hogy elsősorban testépítőknek vagy élsportolóknak valók, miközben egyre több hétköznapi ember használja őket a mindennapi étrend részeként. De valóban szükség van rájuk, vagy inkább csak kényelmi és marketingtermékekről van szó?

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.