700 kalóriát égethetsz vele óránként és még 4 ok, amiért megéri úszni járni

Nyáron előszeretettel lubickolunk a vízben, és ahogy beköszönt az ősz és zárnak a strandok, már minket sem vonz annyira a medencék világa. Íme 5 ok, amiért mégis érdemes lenne úszni járnod, főleg ősszel és télen is!

Ha odakint lehűl az idő, logikus, hogy nem vágyunk annyira egy jó hideg csobbanásra, ám hidd el, ha mégis ráveszed magad a rendszeres úszásra, nem csak az egészségedért vagy a jobb közérzetedért tehetsz sokat, de még az alakod is formálhatod!

Nézzük tehát, miért is érdemes heti kétszer uszodába járnod:

#1 A hidegebb víz pozitívan befolyásolja a teljesítményt 

Bár nem a legkellemesebb érzés belecsobbanni a jéghidegnek tűnő medence vizébe, azon felül, hogy kellemesen elfáradunk, a víz alacsony hőmérséklete élénkíti a vérkeringést, ezáltal az immunrendszert is erősíti, egyes tanulmányok szerint pedig a teljesítményünkre is kedvező hatással van. Tudtad, hogy az élsportolók rendszeresen alkalmazzák az úgynevezett hidegterápiát?

#2 Segíti a fogyást

Mint minden sportág, az úszás is segít megszabadulni a felesleges kilóktól. Igen ám, de a víz hőmérsékletének köszönhetően nem pusztán a mozgással égeted a kalóriákat. A hideg vízben ugyanis az anyagcseréd is gyorsabb, hiszen a hőkiegyenlítés miatt a testednek többet kell dolgoznia, hogy felmelegedjen. Jó hír, hogy fél óra úszással akár 350 kilokalóriát is elégethetsz.

úszás
Fotó: Sabrina Schultz

#3 Időjárástól független 

A legjobb érzés persze 30 fokban csobbanni egy nagyot, és jó időben persze a motivációnk is sokkal nagyobb arra, hogy úszni menjünk. 

Az úszásban azonban az a jó, hogy a hűvösebb napokon vagy a tél beköszöntével sem kell lemondanunk róla. Akár hiszed, akár nem, még a szív- és érrendszerednek is ugyanolyan jót tesz a medencés edzés, mint a 30 fokban végzett testmozgás. 

#4 Kíméli az ízületeket

Aki ízületi panaszokkal vagy nagyobb súlyfelesleggel küzd, annak is remek alternatíva lehet az úszás, hiszen a vízben testtömegünk akár tizedével is csökkenhet, így az ízületeket nem éri olyan nagy terhelés. Azt azonban fontos szem előtt tartani, hogy a helytelen úszótechnika nem csak a testtartást ronthatja, de akár ízületi bántalmakat is okozhat. Ilyen például, amikor mellúszásban a nyakat nem a gerinced meghosszabbított vonalán tartjuk, hanem végig kint a vízből. Így pedig elég sok panaszt okozhatunk magunknak.

#5 Átmozgatja a teljes testet 

Azt már tudjuk, hogy az úszásnál nagyon fontos a helyes technika a sérülések, valamint az ízületi és izompanaszok elkerülése miatt. És ha már a helyes technikánál tartunk: úszás során nem csupán a karjaink és lábaink mozognak, de a hátizmaink, a törzsünk, vagyis több nagy izomcsoportunkat átmozgathatjuk: úszás közben a karokkal és a lábakkal hajtjuk magunkat előre, miközben a törzsizomzattal stabilan tartjuk magunkat. Ezért annyira szálkásak a profi úszók is.

Amellett, hogy remekül edzi az állóképességet, ami által nő a teljesítőképességünk is, az úszásnak még számos szuper hatása van. Más sportokhoz hasonlóan csökkenteni a stresszt, és a kellemes, jóleső fáradtságérzet miatt segíti a pihentető alvást is.