7 étel, ami tönkreteheti az edzésedet

Néhány kifejezetten meglepő étel és ital is felkerült a táplálkozási szakértők segítségével összeállított listára.

A Women’s Healthnek nyilatkozó dietetikusok szerint számos olyan étel létezik, amely simán képes rá, hogy tönkretegye, vagy legalábbis megnehezítse az amúgy jól megtervezett edzésedet. Szerencsére használható alternatívákkal is előálltak a szakértők, akik a különben egészséges és tápláló ételek mellett néhány sportolókkal reklámozott terméket is tiltólistára helyeznének.

Leveles zöldségek

A salátafélékkel, a kelkáposztával, a spenóttal és a brokkolival kapcsolatban elég meglepő persze a „tilos” szócskával találkozni, a Women’s Healthnek nyilatkozó táplálkozásszakértő, Dr. Philip Goglia szerint ugyanakkor szinte garantálható, hogy aki sport előtt fogyaszt salátákat, azt jobbára a saját gázai hajtják majd előre. Egy másik szakértő, Katie Serbinski szerint nem árt éppen ezért egy adag gyümölcsöt, egy kis vizet, és egy kevés zabpelyhet is hozzáadni a zöldségekhez, egy ilyen turmixszal ugyanis máris megkönnyíthetjük az emésztőrendszerünk dolgát.

shutterstock 728012149

Sportitalok

Serbisnski szerint hiába reklámozzák sportolókkal a sokszor persze vitaminokat és elektrolitokat is tartalmazó, de a cukortartalmuk miatt használhatatlan italokat, a vércukorszint hullámvasútra ültető italok fogyasztása edzés előtt sem ajánlott. A dietetikus ehelyett inkább egy alacsonyabb nátriumtartalmú, káliumot is tartalmazó paradicsomlé felhörpintését ajánlja.

Humusz, babos szószok

Hiába kitűnő fehérjeforrás a bab, Goglia szerint kerülendő az ilyesmi, különösen akkor, ha előrecsomagolt termékekről van szó. A sokszor rengeteg hozzáadott olajat is tartalmazó krémek nagyon gyorsan megpenészesedhetnek ugyanis. Egy kevés alacsony zsírtartalmú túróval ugyanakkor nem lehet hibázni a szakértő szerint.

Teljeskiőrlésű kenyerek

Edzés előtt nem ajánlott a fehér társaiknál amúgy szinte minden szempontból jobb választásnak bizonyuló teljes kiőrlésű kenyerek fogyasztása, könnyen puffadáshoz, felfúvódáshoz vezethetnek ugyanis. Egy kevés mogyoróvajjal és banánnal feldobott tortilla viszont jó választásnak bizonyulhat Goglia szerint.

Nyers magvak

A magvak magas zsírtartalmuk miatt szintén puffadáshoz és gyomorproblémákhoz vezethetnek, főleg ha csak magukban fogyasztod őket. A dietetikus szerint ebben az esetben is segíthet a problémán, ha egy adag zabpelyhet is hozzáad valaki a kedvenc olajos magvaihoz.

shutterstock 685518364

Fűszeres ételek

A fűszerekben bővelkedő ázsiai ételek és a tonnányi erős paprika szintén hanyagolandó inkább a szakértők szerint, a fűszeres ételek emésztési ideje ugyanis sokkal hosszabb, mint a kissé talán ízetlen, de cserébe sokkal inkább edzés-kompatibilis ételeké.

Fehérjeszeletek

Elvileg használható termékekről van persze szó, a fehérjeszeletek többsége azonban rengeteg cukrot és mesterséges adalékit is tartalmaz. Ha tehát bedobnál még egy párszáz kalóriás szeletet az edzés előtt, érdemes olyat választani, amelynek maximum az 50 százaléka cukor.

Blogmustra