12 kedvenc újévi ételünk másnaposságra és kajakómára

A babona szerint az év első napján csak annyit érdemes dolgoznunk, amennyit egész évben szeretnénk. Ezért készítettünk most egy recept-összeállítást azokból az egyszerű újévi ételekből, amik jólesnek másnaposan és a karácsonyi kajakómában eltöltött napok, hetek után.

Az ideális újévi étellel elsején már nem sok dolgunk van. A legjobb, ha ott vár minket a hűtőben néhány finom falat, amikkel nem szegjük meg az újévi életmódváltó fogadalmakat sem. Próbáltad már a  jéghideg, mandulás madártejet télen, egy jól sikerült szilveszteri buli után? És a jó kis majonézes padlizsánkrémet vagy a savanykás korhelylevest? Itt egy csokor a legegyszerűbb és legfinomabb újévi ételekből!



Nincs újév korhelyleves nélkül, amiről azt tartják, hogy másnaposságra is tökéletes. Mi most az egyik legegyszerűbb receptet hoztuk el, aminek az sem árt, ha az év utolsó napján dobod össze. 

Mindegy, hogy azt fogadtad meg, hogy a jövő év elejétől egészségesebben élsz, vagy azt, hogy kevesebb nehéz étel kerül majd az asztalra, ez a tejszínes spenótfőzelék mindkét esetben tökéletes. Az édeskés sült fokhagyma tökéletes kísérője, amivel ráadásul húsmentesen ehetsz valami finomat.

Ha az új év első napjain a karácsonyi húsos fogások után nem vágysz másra, csak valami nagyon könnyű, de ezért isteni ételre, próbáld ki ezt a fehérboros hagymalevest, amiben kalória alig van, viszont egy-egy grillezett sajtos-majonézes rozskenyérrel tálalva garantáltan jóllaksz tőle.

A finomfőzelék hatalmas kihívás, egyrészt megenni, másrészt jól elkészíteni, de ebben a tejszínes változatban csak egy kevés liszttel sűrítve nem is olyan nagy dolog olyanra összedobni, hogy tökéletes legyen egy-egy szelet hús, grillezett virsli vagy rántott sajt mellett.

Ha valami könnyű és egzotikus fogással kezdenéd az új évet, akkor próbáld ki ezt a friss gyümölcsökkel készült garnélanyársat, amivel alig fél óra alatt egy izgalmas indonéz hangulatú fogást készíthetsz. A fél órában ráadásul már egy különleges, mogyorós-szójaszószos rizs összeállítása is benne van.

Reggelire zabkását enni nagyon egészségtudatos döntés, a gond csak az, hogy ez a tejjel és vízzel is készíthető reggeli elég hamar unalmassá tud válni. Ebben a gesztenyés változatban viszont isteni, egy kicsit még mindig karácsonyi hangulata van, ha pedig almával készül, akkor a friss gyümölcsöt is letudtad a reggeli mellé.

Ugye milyen jólesik egy nagy adag madártej nyáron, egyenesen a hűtőből? Ugyanilyen jól fog esni a szilveszteri buli után is, főleg ebben a mandulából készült változatban.

Ha a szilveszteri fogadalmad szerint tartózkodsz a desszertektől, és te is hajlamos vagy arra, hogy ezt már az első napon megbánd, készítsd el ezt az egyszerű, három összetevős avokádópudingot. Az íze tényleg olyan, mintha csokipudingot kanalaznál, viszont sokkal egészségesebb, és jóval gyorsabban elkészül.

Naná, hogy furcsán hangzik csicseriborsóból valami nagyon klassz édességet készíteni, de pont ettől imádjuk, mert valójában nagyon finom lesz ez az édes, mogyoróvajas süti, amibe ha tejmentes csokipasztillákat teszel, akkor a vegánokat is megkínálhatod belőle.

Egy jó kis magyaros csirkegulyást is készítettünk, amiből ezúttal a fitneszkedés jegyében kihagytuk a csipetkét, viszont van benne jó adag burgonya, csirkehús és rengeteg zöldség. Ha még izgalmasabbá szeretnéd tenni, füstöltpaprika-porral és csilivel dobd fel!

A világ egyik legegyszerűbb és legelegánsabb levese véletlenül finom is. Ha a friss avokádókat egy jó kis forró alaplével összekevered, már csak egy-egy kanál pirított fenyőmag kell a tetejére, és el is készültél egy nagy adag egészséges és tartalmas levessel.

És végül: a padlizsánkrém elkészítése nem feltétlenül macerás, mutatjuk, hogyan készítsd el néhány összetevőből, alig negyedóra alatt. Jó étvágyat, jó pihenést!

Mustra