Mivel 2017-ben minden eddiginél jobban befolyásolta a divatvilág alakulását az Instagram népe, ezért nem meglepő, hogy készült egy statisztika arról, hogy mik voltak az év legnagyobb trendjei az fotóalapú oldalon. A hajtás után mutatjuk, hogy miben jártak idén például az olaszok, a németek vagy a britek!
#Millenialpink
A Long Tall Sally felmérése szerint Thaiföldön több mint 15.400-an töltöttek fel magukról olyan fotót, amit ezzel a hashtaggel láttak el. Valóban nagy divat volt 2017-ben a rózsaszín, jövőre sem kopik ki, bár az előrejelzések alapján inkább lilában és Lego színekben járunk majd.
Az övvel átkötött kabát
Ez a trend leginkább az olaszok körében volt felkapott, körülbelül 7700 poszt született a témában (#beltedcoat hashtag) Köszönhető ez többek között az olaszok egyik legmeghatározóbb divatgurujának, a Vogue-os Giovanna Battagliának, aki rendesen bereklámozta a trendet Insta oldalán.
Túlméretezett vagy puffos ujj
A feltűnő ingujjak a vállvillantós felsőrészeket váltották a sorban 2017-ben. A fotóbarát fazon az Instagramon is nagyot ment, csak Dél-Koreában közel 16 ezren pózoltak ilyesmiben. Ezek a blúzok általában #oversizedsleeves hashtag alatt futnak az oldalon.
Barett sapka
A Dior által újra divatba hozott fazonról nemrég mi is megemlékeztünk. Várhatóan jövőre is menő lesz,szerezzetek be egyet a tavaszi a szezonra! A kiegészítőért a japánok is rajonganak, körülbelül 3300-an pózoltak ilyenben az elmúlt hónapokban.
Pufidzseki
A kutatás szerint körülbelül 2400 svéd Instázó dőlt be a Balenciaga által divatba hozott gorpcore őrületnek 2017-ben. Jó hír, hogy a sportos fazont nemcsak játszós cuccokkal, de kosztümmel és estélyivel is kombinálhatjuk, ha akarjuk.
Terep- vagy camouflage minta
Az utcai divatot nagyban meghatározta a katonai vonalat erősítő nyomat, ami kabátokon, nadrágon, pólón és cipőn is megjelent 2017-ben. Brazilíában közel 2000 posztot talált a felmérést végző Long Tall Sally #camoprint témában, de feltételezhetően ennél jóval többen pózoltak ilyen ruhadarabban az Instagramon az elmúlt hónapokban.
Bojt fülbevaló
Már az év elején figyelmeztettek a trendelemzők, hogy feltétlenül szerezzünk egy-két feltűnő fülbevalót a szezonra. A bojtos fülbevaló valóban gyakran szembejött az Instagramon, a kolumbiai felhasználók körülbelül 7300 fülbevalós posztot (#tasselearrings) hoztak össze ebben az évben.
Kitűzők, jelvények
Nemcsak a különféle felvarrók, de a kitűzők is divatban voltak 2017-ben. Míg pár évvel ezelőtt a zenekarok fotójával ellátott jelvények voltak felkapottak, addig idén inkább a politikai hovatartozást, feminista hangokat népszerűsítő daraboké volt a főszerep. Az ukrán térségből 4000-en posztoltak magukról jelvényes képet az Instagramra, de a #badges (jelvény) hashtag alatt több mint 254 ezer poszt fut az oldalon.
Kockás zakó
A fast-fashion márkák gyorsaságának hála ez a trend még hazánkban is viszonylag gyorsan megjelent az utcai- és pláza divatban. A dánok körülbelül 2100 ilyen posztot töltöttek fel, #checkblazer hashtag alatt 1570 kockás blézert találtok az Instagramon. Köszi Demna Gvasalia!
Bokaverdeső nadrág
6900 ausztrál pózolt ilyen rövid fazonú nadrágban 2017-ben. A fazon szűk és bő formában is divatos, #croppedtrousers hashtagre keresve remek inpirációkat találtok arra, hogy mivel kombináljátok!
Csicsás clutch táskák
Fura, de nem csak a vörös szőnyeges eseményeken divatosak a strasszokkal, méretes kövekkel és puccos hímzéssekkel ellátott táskák, de például az Egyesült Arab Emírségben élő gazdagok körében is. A térségből körülbelül ötezren csapták ki drága táskáikat egy poszt erejéig.
Csíkos cuccok
A divatvilág legújabb központjában, Grúziában is közkedveltek voltak idén a csíkos ruhadarabok, körülbelül 2800 ilyen poszt található az oldalon, #stripes (csíkok) hashtag alatt pedig további 6300 fotót találtok az Instagramon.
Színes kamubundák
Meglepeőn jól tartották magukat a műszőrme kabátok 2017-ben, nagy kedvence volt ez Egyesült Államok keleti partján élő divatrajongóknak, közel 5 ezren pózoltak ilyen cukorka színű darabokban, ami a fast-fashion boltoknak köszönhetően akár már 10 ezer forintért is beszerezhető. A trend valószínűleg azért lett ennyire népszerű, mert a divatházak nem estélyivel, hanem hétköznapias szerelésekkel, farmerrel és tornacipővel tették kifutóra az elmúlt években.
Szalmatáska
Talán az Insta nélkül sosem pörgött volna fel ennyire ez a dili, bár a strandrajárós táska tökéletesen passzol az új őrülethez, miszerint az olcsónak látszó luxustáska az új menőség. Csak spanyolországban 7800 Instragram-felhasználó lóbált ilyet 2017-ben.
Logós pólók
Bár az év első felében még úgy tűnt, hogy inkább a lázadóbb hangvételű feliratokkal ellátott pólók jönnek divatba, mégis a túlárazott logós pólóké lett a főszerep. Az Egyesült Államok nyugati oldalán több mint 9300-an érezték úgy, hogy meg kell mutatniuk márkás felsőjüket a nagyvilágnak. A pólók egyébként leginkább fehér színben voltak felkapottak, 6200 francia instagramozó viselt ilyet az évben.
Bő szoknya
Bár idén divat volt a mini, a midi illetve a ceruza szoknya is, az Instagram népe mégis a mintás, terebélyes szoknyákért rajongott 2017-ben, csak Szenegálban több mint 6200-an posztolták ki a nőies darabot, ami elsősorban hasvillantós felsőkkel volt felkapott.
Vállvillantós felső
Míg Szenegálban a bő szoknyákra buktak a divatrajongó instagramozók, addig Nigériában a vállat szabadon hagyó felsőrészeké volt idén a főszerep, közel 2500-an vállalták be ezt a fazont 2017-ben.
Nadrágkosztüm
Közel 14 ezer német instagramozó értett egyet abban, hogy egy mutatós nadrágkosztümmel nem fog mellélőni az oldalon. Az együttes leginkább rózsaszín, zöld és sárga színekben volt népszerű 2017-ben, és egyáltalán nem volt ciki tornacipővel vagy papucs cipővel kombinálni.
Metál fényes kiegészítők
A britek szerint is igazi lájkmágnes egy ilyen feltűnően csillogó cipő, 6300-an meg is osztották ezt a nagyvilággal 2017-ben.