Viszonylag jó esélyekkel indul az a feltörekvő márka, melyet a Kardashian-Jenner lányok és azok holdudvara nyom gőzerővel a közösségi oldalakon. Ez a “megtiszteltetés” érte nemrég az utcai stílusban utazó márkát, az Unravelt is, melynek kollekciója az átlagosnál is jobban beleillik Kardashianék világképébe. A Vetements-Yeezy vonalon mozgó márka ugyanis túlárazott szakadt pólókkal, fűzőkkel, óriási kapucnis pulcsikkal, lakk combcsizmákkal, farmerrel, bomberrel és pufidzsekikkel van jelen a piacon.
A hirtelen jött népszerűség persze nem a véletlen műve, ahogy Kardashianékról sem feltételeznénk, hogy feltörekvő divatházak után kajtatnának, majd felkarolnák azokat. Az egész egy szerencsés véletlen műve, mivel a márka vezérigazgatója az a Joyce Bonelli, aki már évek óta sminkeli a Kardashian-Jenner lányokat a különféle eseményeken. Bár Bonelli ragaszkodik azon állításához, miszerint ennek semmi köze ahhoz, hogy az általa tervezett ruhák bekerültek a világ legbefolyásosabb celebnőinek szekrényébe.
“Joyce viszonylag állandó kapcsolatban van velük (a Kardashian klánnal), de ez nem azt jelenti, hogy mi megpróbálnánk rájuk erőltetni a termékeinket” – cáfolja meg a felröppent pletykát a márka kreatívigazgatója, Ben Taverniti, aki nem is érti, hogy miért merül fel ez bárkiben is. Bonelli a Fashionista.comnak elmondta, hogy a párizsi divathéten nemcsak Kendall Jenner sminkeseként vett részt, hanem az Unravel miatt a sajtóval és a buyerekkel is kellett tartania a kapcsolatot. Persze az egésznek semmi köze nincs ahhoz, hogy a modell többször is az általa tervezett bőr-farmer hibriddzsekiben parádézott a paparazzik előtt, mivel Bonelli állítása szerint Jenner szó szerint kilopta a látványos dzsekit a szállodai szobájából és azóta sem adta vissza azt, sőt a kollekció többi darabjára is igényt tartott. Hát mi ez, ha nem álomba illő szerencse?
“Nem az a márka vagyunk, aki ingyen cuccokat küldözget hírességeknek” – mondja a több mint 54 ezer Instagram követőt számláló Taverniti, aki miután elvégezte az ESMOD divatiskolát, Jeremy Scottnál dolgozott Párizsban, majd az Egyesült Államokba költözött egy farmercég kedvéért. A dizájner apától származó Tavernitire egyébként nagy hatással voltak Raf Simons, Rick Owens és Helmut Lang késő 90-es évekbeli munkái.
A francia származású Taverniti 2015-ben alapította az Unravelt, az ex-sminkes Bonelli pedig úgy került a képbe, hogy a magán és az üzleti életben is partnere lett a tervezőnek. A nemrég ikrekkel bővült család Los Angelesben tengeti mindennapjait, de a gyártást és a többi munkálatot Milánóba szervezték ki.
“Az első szezon nagyon fontos volt számunkra, mert csak hat kapu nyílt meg előttünk világszerte. Pontosabban a Miamiban található Alchemist, a Los Angeles-i Maxfield és az Elyse Walker és online a londoni Selfridges, az olasz Antonioli és a Montaigne Market” – emlékszik vissza Taverniti a kezdetekre, ami lássuk be, indulhatott volna azért ennél kudarcosabban is. Rövid időn belül hatról százra ugrott meg a befogadó luxusboltok száma, de az áttörő sikert az hozta meg, amikor tavaly szeptemberben bekerültek a Barneys amerikai boltjaiba.
“Ez nem ready-to-wear, nem is dizájner luxus, de nem is utcai divat. Inkább olyan, mintha ezeknek a kombinációja lenne. Alapvetően egy új stílust teremtettetek. Ezt mondta nekem a divatipar egyik ismert veteránja, ami az egyik legnagyobb bók volt, amit a karrierem során kaptam“ – ismételte meg a kedves szavakat Taverniti. A női- és férfiruhában utazó márkának még nincs webáruháza, de a Farfetch vagy a Forward by Elyse Walker butikokból berendelhetőek a túlárazott játszósruhák, sőt a jövőben várhatón a kis North West és pajtásai sem maradnak majd Unravel cuccok nélkül.