"Felháborodás miatt zárva", avagy hisztizik a Dolce & Gabbana

Ugye Önnek is vannak olyan barátai, akik miután kiderült, hogy van valami a fülük mögött, még nekik állt feljebb és megsértődnek, ha valaki ezt a szemükre vetik? Ha nem, akkor barátkozzon a Dolce & Gabbana tervezőpárosával, ugyanis ők most pont ezen mennek keresztül.

Arról nemrég beszámoltunk, hogy milliós adócsalás miatt a bíróság elé kellett járulniuk és azóta kiderült, hogy vétkesnek is találták őket. Külföldi adóparadicsomba menekítették a cégüket, spórolva ezzel pár milliárd eurót - ami persze feltűnt a helyi adóhatóságnak is. Nem meglepő módon tehát eléggé puskaporos most a levegő körülöttük, ők pedig ezt azzal tetézik, hogy bezárták az összes milánói üzletüket három teljes napra.

A boltokra Closed for Indignation, azaz Felháborodás miatt zárva feliratú plakátokat helyeztek ki múlt pénteken és egész hétvégén zárva tartottak. Pórul járt tehát, aki Milánóban szeretett volna valamelyik napon a tervezőpáros kollekciójából vásárolni. Ez a város volt az egyébként, amely otthont adott Domenico Dolce és Stefano Gabbana első üzletének is. Azóta nyolccal nőtt a számuk, a márka népszerűsége pedig egekben szárnyalt - egészen a legutóbbi incidensig.

Ön mit gondol a Dolce&Gabbana akciójáról?

A két férfit 20 hónap börtönre ítélték, azonban a hosszú fellebbezési időszaknak köszönhetően nem valószínű, hogy egyhamar fekete-fehér csíkos uniformisra cserélik olaszos szereléseiket. "Nem vagyunk hajlandóak elviselni tovább az adóhatóság vádjait, a miniszterek támadásait és azt, hogy a média pellengérre állítson minket" - áll a közleményükben. Azt is elmondták, hogy mind a 250 érintett alkalmazottjuk megkapja a fizetségét arra az időszakra is, amíg az üzletek zárva tartottak.

A járókelőket a boltok kirakatában az az újságcikk fogadta, amelyben a városi tanácsos kifejti, hogy a tervezőknek nem kéne részt venniük a szeptemberi divathéten amiatt, hogy ilyen emberek inkább ne képviseljék az országot. A társasági adó rátája amúgy Olaszországban az egyik legmagasabb a világon. Az üzlet azóta kinyitott amúgy.

Járókelők nézik a tervezőpárosról szóló cikket az üzlet kirakatában.
Járókelők nézik a tervezőpárosról szóló cikket az üzlet kirakatában.Pier Marco Tacca / Europress / Getty

A Valentino is sunyizik

Gabbanáéknak egyébként van társa is a bajban, a Valentino divatház elnöke: az olasz adóhatóság egyre jobban érdeklődik a divatóriások iránt, így jutottak el a márka vezetőjéhez, Matteo Marzottóhoz. Marzotto és családja közel 71 millió eurónyi adót kerültek ki – írja a WWD. 2007 májusa körül történt az adócsalás, amikor a Valentino Fashion Groupot eladták egy privát társaságnak 1 milliárd dollár körüli értékben és az adásvétel egy köztes, luxemburgi cégen keresztül zajlott, melyet kifejezetten a tranzakcióhoz alapítottak.

A kedvezőbb luxemburgi adókkal kerülték el azt, hogy az olasz államnak kelljen fizetni. Marzottóval együtt Massimo Caputi vállalkozót és még pár más üzletembert is érint az ügy, de ők belementek a peren kívüli megegyezésbe és hat hónapon kereszült törlesztik majd a rájuk kirótt büntetést, de Marzotto inkább pereskedik – simán úgy járhat, mint Domencio Dolce és Stefano Gabbana.

Gabbanáékat még Peter Fonda is húzza

A 73 éves Peter Fonda, az 1969-es sikerfilmből, a Szelíd motorosokból (Easy Rider) ismertté vált színész közben a Los Angeles-i bíróságon pereskedik a Dolce & Gabbanával, mert olyan pólókat dobtak a piacra az ő arcképével és nevével, melyekhez nem adta engedélyét – írja a Telegraph.

Ezért perel Peter Fonda
Ezért perel Peter Fondareklámanyag

És Peter Fondának igaza van?

Az Easy Rider feliratú pólót 295 dollárért (66 ezer forint) árulta az amerikai Nordstrom áruház, de a Dolce & Gabbana online shopjában mi nem találtuk meg a vitatott darabot. Megtaláltuk viszont a tervezőpáros őszi-téli férfikollekciójának pólórészlegét, melyet telepakoltak "ikonokkal", azaz olyan felsőkkel, melyeken egy-egy híres ember arcképe látható – James Dean már nem fog perelni, de kérdés, hogy vajon Robert DeNiro mit szól a megtiszteltetéshez.

A színész a pólókat áruló Nordstromot is perli, összesen 6 millió dollár (1,3 milliárd forint) bevételt remél a pertől, mondván, a márka megzavarta az ő békéjét, boldogságát, érzéseit, rontott hírnevén, a róla kialakult képen, és piaci értékén. A Nordstrom sajtósa annyit elmodnott, hogy tudnak a perről és megoldást keresnek, a Dolce & Gabbana azonban nem nyilatkozott a WWD-nek. Mondjuk, van nagyobb bajuk is...

Oszd meg másokkal is!
Mustra