Számunkra egy kicsit érthetetlen újítással bővítené szolgáltatásai körét a londoni Oxford Streeten található Selfridges áruház. Állításuk szerint ők lesznek az elsők, akik a hasonló kaliberű vállalkozások közül átveszik a gyorséttermek drive-thru módszerét. Hogy ez mit jelent? A vásárlók úgy vehetik át a Selfridges internetes honlapján kiválasztott terméket, hogy ki sem kell szállniuk az autójukból, elég odahajtaniuk az átvevő ponthoz, ahol a személyzet lelkesen bepakolja a járműbe a megrendelt holmikkal teli csomagot. Érdekes...
A London Evening Standard szerint az épület hátsó részénél már el is kezdődtek a munkálatok, de januárnál hamarabb biztosan nem lesznek kész. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy jelenleg csak a termékek felét lehet megrendelni az interneten, de a tervek szerint ez is megváltozik majd, a romlandó ételek kivételével mindent bele lehet pakolni a virtuális kosarunkba.
Nemrég egyébként elindult a “click and collect” szolgáltatás, amivel csak a helyszínen való válogatást spórolja meg a kedves vásárló, a csomagot csak az üzletben tudja átvenni, vagyis kénytelen megtenni azt a (jó esetben) pár métert a parkoló autó és az áruház között. A táv megtételére és az ügylet lebonyolítására egyébként fél órájuk van, ennyi ugyanis az ingyenes parkolás időtartama.
Menő vagy ciki a Selfridges ötlete?
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy megtérül-e a befektetett pénz és idő. Mert ugye meg van a varázsa annak, ha valaki az üzleteket járva órákig válogat, bolyong a sorok között, alaposan végigböngészi a kínálatot, esetleg pár napot alszik rá és visszatér, hogy megvásárolja az áhított darabot. Vagy annak, hogy az interneten kiválaszt egy szép ruhát, majd hetekig izgul amiatt, hogy vajon azt kapja-e, amire számít, és remegve várja, hogy csengessen a postás vagy a futár. Persze nem vagyunk egyformák és a kényelem, no meg az idő nagy úr. Ön mit gondol, megérdemli egy Givenchy szandál, hogy úgy bánjanak vele mint egy Big Mac menüvel?