Jó ideje fantáziálunk a szagos tévé feltalálásáról, amire - a Grey London valamint a gyógynövényekben és fűszerekben utazó Schwartz közös innovációját elnézve - talán már nem is kell olyan sokat várni, mint ahogy gondoltuk.
A Sound of Taste néven futó kampány keretében ugyanis a kreatív elmék hangokat párosítottak bizonyos fűszerekhez, így a Bluetooth-kompatibilis „Sonic” plakát lehetővé teszi tesztelői számára, hogy egyszerre lássák és hallják is az aromákat.
„Mi tulajdonképp egy papírból készült applikációt készítettünk. A plakátot egy okostelefon vagy tablet segítségével, Bluetoothon keresztül tudjuk működésbe hozni a mobil hangszórójával. Tizenhat különböző gyógynövényhez és fűszerhez párosítottunk zenei akkordokat, melyeket egy zseniális, papír alapú interaktív poszterre applikáltunk rá. Szerintünk ez nagyszerű módja annak, hogy előtérbe helyezzük az ízeket, amik egyébként csendesek és láthatatlanok” – foglalta össze az érintőképernyőhöz hasonlóan működő találmány mögött álló ügynökség, a Grey London kreatív igazgatója, Andy Lockley.
A poszter vizuális világáért egy Billie Jean (művész)nevű illusztrátor, valamint a kísérleti nyomtatási technológiákkal dolgozó Novalia felelt, akiknek szintén nagy szerepük van a szimfonikus ízek létrehozásában. A kömény például az Esz-dúr hangot kapta, míg a chilihez dúrt társítottak, a megosztó édesköményt pedig egy magasabb f-moll hanggal jellemezték a vélhetően nem botfülü készítők, akik a Schwartz hirdetőfalán alkalmazták először technológiájukat - írja a fastcodesign.com.
Kíváncsiak lettünk volna arra, hogy a kolbászhoz vagy a falafelhez vajon milyen hangokat társítana a fűszercég, de valószínűleg erre még várnunk kell. Addig is nézze meg a videóban, mivel harangozza be egyébként hétköznapi termékeit a fűszercég!
The Sound of Taste - Feel Flavour from Grey London on Vimeo.